Monday, September 19, 2011

memoRabLe monday #4

Bismillahirrahmanirrahim..




KOme ase bende ape yang paling dasat kome akan hilang..heeee.. Mimi?huh..banyak kot..bangga plak tukan nak menyebutnye..hahahaha..adohaii..Nak wat cam ne..sume atas kelalaian sendiri..

Bende berharga yang penah ilang buat petama kali nye kamera.. ala, yang pakai pilem gulong-gulong macam tart gulung tu,..okeh...tak jumpe sebab hilang waktu sekolah teknik..

bende ke kedua, mmm.. asenye Fail Sijil, segala sijil berharga sume dok dalam tu, pehhhh, hilang...huhu, huru-hara gak ah.. 3 taon pas tu, alhamdulillah, jumpe balikk..kiki.cam lawok plak, bole jumpe, siap lecturer matrik yang jumpe balik..Okeh.. tak pe kalo tak lawak =]

Bende ke tiga yang hilang asenye, laptop.huh, ni lagi ah, hilang depan mata, tataaaaaa acer! kat mekdi pulak tu.. Aiyak, okeh, ni tak jumpe gak, dah jadi hak milik persendirian di pasaran gelap gaknye.. =( (masih sedih)

Bende ke empat asenye, purse aka dompet merah ku..maaaakkk aii..mase bile ntah owang dok seluk beg pon tak taw.. Mase gi kucai kat toilet kot.. Tapi alhamdulillah,lepas 3 bulan.. ada pakcik wak korjo mane ntah, jumpe dompet tu, siap kol," enggak papa dek, kita ketemu nanti, aku bagi ini dompet kepada mu ya.." aiyooo~ sungguh mulia la pakcik tu, walau dah repot kat semua pak-pak polisi, still gak amik dompet tu.. kenangan tuhhhh ~heee.. walau duet dah tade kan... ~

Bende ke-5? huh! tamolah..sudah-sudah la mimi.. Heee.. sile pasang cctv besaaaq kat mate dah hati tu..alert! okeh kome! sile alert dengan tahap kronik ye!heee...

Peace!=.<


10 comments:

Freaky said...

hulaamaakk freaky x pernah ilang laptop. kalo ilang mau pengsan seminggu

Bro ahmad said...

sabar ehh..memang nak nanggis kalau terjadi.

JIJI YU said...

aku ialng kasut kesayangna pon dah meroyan

NA said...

Wah dapat balik sijil dan dompet. Kak Wina beg sandang kena curi kat masjid. Menangis bagai rak kerana tak sangka berlaku di tempat mulia.

Yer memang kena hati-hati sekarang ni. Mata kena perati luas.

-wina1979-

mr.ninja ^___^ said...

jgn ilangkn BUAH HATI plak taw sayang!!!

[sutera kasih] said...

kesiannya aimie..syukur alhamdulillah, stkt ni akak xpenah lg ilang brg2 penting mcm tu..lepas ni, kena hati2 k dek :)

Panggil Aku Han said...

first time hilang hnst kt tesco..hahah meraung habis..
tu 3tthn lps skrg pakai cikai je xde spe nk curi..hahah

iMBobo said...

hilang laptop?aduh sedihnye..mcm mana nak boleh hilang kt mcd tu..

ShErA said...

kalau shera hilang laptop, umpama macam dah hilang sbhgn nyawa tu...

Jue said...

aoi..ilang laptop..gila sedih beb. aku yg trasa sedih..aku ilang brg pun pening kpala, petah lg ko