Friday, September 16, 2011

ThOught Of FridaY #4

Bismillahirrahmanirrahim..




Alhamdulillah sekali lagi ditemukan kite dengan penghulu segala hari, hari bahagia hari mulia, dan juga hari pengakhiran dunia yang fana ini, yang hanya Allah S.W.T yang mengetahuinya..

Maka nya, janganla dilepaskan peluang jumaat ini untuk menemukan lagi kita dengan perkara-perkara yang molek-molek la.. BUkan bermakna hari lain boleh buat jahat.. NOOOOOO! Itu salah paam namenye..  Udah name penghulu segala hari kan? Tak salah kitenye jadikan JUmaat ini sebagai titik permulaan menjadi orang yang comei-comei, comei di sisi agama, comei dengan diri sendiri, comey dalam keluarga.. comei ahhh sumeee!

Makne kate lain.. comei LUAR dan DALAM yee! Nak kongsi lagi sekali bape patah ayat Al-Quran yang molek la kite jadikan cahaya dalam hidup kita :



"Sesungguhnya Kami telah mudahkan gunung-ganang turut bertasbih memuji Kami bersama-sama dengannya; pada waktu petang dan ketika terbit matahari. " 
 [ Surah Sad, 38:18]


"Dan (Kami mudahkan juga) unggas turut berhimpun (untuk bertasbih memuji Kami bersama-sama dengannya); tiap-tiap satunya mengulangi tasbih masing-masing menurutnya."
[ Surah Sad, 38:19]


Sedang kan makhluk yang lain  yang tak bercakap, deme cakap bahasa deme jek, punnn diberi  anugerah untuk membolehkan deme bertasbih kepada-Nya, apetah lagi kita yang cukup sipat, lengkap full face protection dengan akal ha, hah, pe lagi, lagiiii lagiiiiiii harussssla boleh sangat kalo nak bertasbih kepada-Nya.. kan kan kan?

Tak banyak..sikit-sikit tetapi keraaaaap pon bole kan? moh le sesameeee kite selaaaaluuuu ingat kite perlu Dia, dan sentiasa, sepanjang hayat kita, di dunia dan di akhirat =]

Wallahua'lam...


7 comments:

Sunah Sakura said...

subhanallah... :)

PCL said...

subhanallah walhamdulillah walaila ha illallah wallahu akbar..

Alya Esprézzo™ said...

haii haii..halo haloo, hee awk tersenarai di bloglist saya! :)

Hanis MY said...

subhanallah... wonderful article...

Nadia said...

subhanallah..nice entry dear..:)

new entry :: Baju Kelab Blogger Merdeka ツ

ewanthology said...

mari bertasbih

suha said...

awak pon buat thougful friday?waaa tenkiu sangat2 (^_^)


http://suhasimplelife.blogspot.com/2011/07/thought-friday-new-trend.html