Tuesday, September 6, 2011

ooo..baru ingat, ingat dah Lupe

Bismillahirrahmanirrahim..





"ha, datang ni, nak bagi duet hasil kebun getah, 200++ ni.."
"ooo...ada ke hasilnya..ingat ke tak de.."
"ha..ni baru teringat nak bagi..."
"oo..yelah..terima kasih la na.."


..

.
.
.
.
.
.


peh....selepas 24 taon, baru nak bagi hasil kebun getah yang selama ni hanya makan sorang? pehhhhhhhhhh~ 

nilah fenomena masyarakat la ni., Melayu pulak tu, adeh...malu asenya, tapi nak buat cam mana...ada harta pusaka, yang sepatotnye dibagi-bagikan ikot hukum fara'id, akhirnya dimakan sorang? sebab ape? sebab harta tu siket ke? sebab tak nak adik beradik lain lebih ke? sebab seronok kan makan duet tu sorang-sorang..sampai dah masuk ke "dalam" pon , harta tu masih di makan sorang oleh anak cucu pulak.. lepaih 24 taon, baru terasa nak bagi...aiyakkkkkk~ baru ingat nampaknya...aduhaii...


"Sesungguhnya Hartamu Dan Anak-anakmu Hanyalah Cubaan (Ujian), Di Sisi Allah-lah Pahala 
Yang Besar" 
Surah At-Taghabun : 15



huuuu... ingatlah..sOal harta pusaka jangan la di bawa main.. Kalo tak temu azab di dunia...sakitla lagi azab di akhirat... harta walau menggunung everest pon, cerdik walau kalah Einstein pon, tapi kalo soal agama cenggini diperlekehkan, payah gok.. aiyooooo... ingat, jangan makan sorang kalo tentu-tentu harta itu milik bersama..

Wallahua'lam....


8 comments:

merahitujambu said...

kebun apa??biasa laa tu manusiakan...

aimie amalina said...

@ merahitujambu:
kebun getah..huhuhuhu

aimi said...

slgi xdpt blsn dr ALLAH manusia 2 xkn sedar.. bler dh kne.. bru lh nk sedar

aimie amalina said...

@ aimi:
betol tu aimi...aiyooooo

mizzkechique said...

bila dh gelap mata..ni la jdnye.. payah!!

aimie amalina said...

@ mizzkechique:
huuu
tulah..lupe abih!

[sutera kasih] said...

dh byk berlaku mslh ni d depan mata dek..akak xmampu nk tegur..nnti dcakap krg ajar pulak huhu

aimie amalina said...

@ [sutera kasih]:
tulah kak.
yg mude ni hanya mmpu dgr dn lihat je...huuuu