Saturday, September 10, 2011

sakitNye mata sayaaaaaa!

Bismillahirrahmanirrahim..





ooouuuuccchhhhh!
hukkkk hukkkk,maaaakk aiii, sakitnye la mata ni ha.. Aduhaaai, sakit sehinga kan mengundangkan kesedihan dihati.. Huuu... Ase cam nak tarik mate ni cuci dengan klorok, lepas tu, boh dalam soflan, lepas tu sidai jemur bagi sihat balik.. Huuu..

Sakit nape?

sakit sebab melihat insiden yang membanjirkan hati dan tak mampu nak buat ape-ape.. Huu.. Tengok ape tu?

1) Melihat sindiket menyuruh bebudak kecik minta sedekah.
huuuuu..dulu mase praktikal kat KL dah tengok sekali;. NI sekali lagi tengok lagi.. ... pon tak dapat nak berbuat pape..mmmmm.. :(
MAse ondaway mak dok mereverse kete nak kuar dari parking kete melihat seorang lelaki kacak mmmmm tak kacak mane lah, segak siap berkaca mata Rayban sambil mencekak pinggang menyuruh bebudak yang mmmm.. tak sampai hati nak cakap... budak-budak lingkungan 4, 5 taon yang compang camping dalam keadaan yang sangat sedih la, Dah tak tawu nak describe canne, supaya pi minta sedekah.. Waaaattttt?  Ase cam nak kol polis jek tapi nofon polis pon tataw =(


2)Melihat orang mengutip  hengget Malaysia berkepui-kepui yang bercecaran lalu dengan bestnye masuk kat poket! waaaaaaaaaa.. lepaih tu gelak-gelak.. waaaaaaaaaaaaaaaa.. sakitttt nye mata! Pon tak dapat nak buat ape-ape gak, sebab dok dalam kete sementara menanti traffic lite tu berubah jadi kaler ijo..Wuuu..duet sape la yang masuk kat dalam poket die tu.. Banyak pulak tu.. Tak kesah la mungkin dalam puluh-puluh tak sampai juta..  Tapi tu tetap bukan milik dia... Wang bile dah depan mate terus pengsan.. Terus gelaaaaaaaap je mate  tu kan?huu..sedih lagii.. =( 
Mesti empunye duet sebena sedang bersedih..


Aduhaiii... moga saya bole merubah ini, kalo berlaku lagi depan mata... huuuu... Sakit sangat mata ni.. =(


8 comments:

POP said...

huhu..sedih arr bdak2 kena suh mnta sdkah...POP pun rasa nak nangis ja kalo nmpk..huhu

Paris Hilton (M) said...

nak otak, nak otakkkk
zombieeee...haha

Luqeem™ said...

tula..lpas tu bdak2 tu msuk blik skolah..duit yg diorg kutip tu pn bkn diorang pnya tp yg sindiket tu pnya..

sedih2

anamizu said...

kesian + sedih tgk bdk2 kecik kne mintak sedekah :(

SITI NOORNADIYANA said...

sedap buat kat dunia, tanggung lah sendiri kat akhirat nanti...

Bidadari Syurga said...

kt ampng ni melmbk adik... nak kata apa...

HARITH ISKANDAR said...

sedey sbb itu tanda yg negara kite tidak sampai ke tahap ape2 pun..makin mundur ade lah..huhu

Ezad Skytech said...

kesian dengan budak2 yg disuruh jadi peminta sedekah ni...=_=