Friday, September 9, 2011

ThOught Of FridaY #3

Bismillahirrahmanirrahim..



Orang yang memilih-milih dalam berbuat ibadat adlaah orang yang kurang akalnya 
~ MAzhab Hambali~



huuu
ni mimi amik dalam syarahan ustaz dalam Al-Kuliyyah petang tadi yang membawakan topic
" pasca Ramadhan"




masa Ramadhan sebulan:
>> warakdum wabarkoq
>> pijak semut pon tak mampuih


lepaih Ramadhan yang sebulan tu:
>> yakyakyeee lupe donia
>> "HATI ISLAM" simpan dalam rak balik

.
.
.
.

.

huu..semoga kita tak menjadi Golongan yang "kurang akal" ni, 
bak kata ostad dalam al-Kuliyyah ini..
ornag yang "kurang akal"
yakni orang yang mereng
orang yang gila

beribadah la sepanjang masa..
hidup ini  ibadah
tiada rehat
Rehat hanya di syurga kelak
insyaAllah..

Wallahua'lam..



18 comments:

NA said...

Maksudnya buat amal ibadat tanpa jemu dan tanpa henti kan? Buat semua kebaikan, jangan tangguh-tangguh. Betul kan maksud Mimito tu?

-wina1979-

aimie amalina said...

@ NA :
weee
betol tu kak wina
tak kira masa..beribadah lah kan?

Zul Fattah said...

warakdum wabarkoq..
pakai tudum mayang dop.

sleeping_maniac90 said...

haah.. ad kt alkuliah..
tgk gak td hehehehe..
tkutnya kalo jd slh sorg y cm tuh huhu

NA said...

Terima kasih kongsi. Yup tak kira masa walaupun kebaikan kecil pun :)

[sutera kasih] said...

betul tu dek..ibadah sepanjang masa..bukan hanya di bulan ramadhan dan syawal..thanks atas ingatannya dek :)

aimie amalina said...

@ Zul Fattah :
hahahahha
nice!



@sleeping_maniac90 :
huuu
tulah kan..tktnyela..aiyaaak



@ NA:
sesame akak!
betol tu kak



@ [sutera kasih] :
huuuu
sesame akak..betol tu..sepnjg zaman =]

msredcheesecake said...

Umur pun tak panjang mana, kenapa tak penuhkan dengan ibadah kan?

Diana @ bilakukatacinta said...

semuga hati ini masih tetap padaNYa

fadhdeela said...

Time kasih kongsi benda yang baikk!! :)

Meh sini: Cara - cara Mengelak dari Selipar Dicuri!!

Ezad Skytech said...

sepanjang masa kita kena tunaikan tanggungjawab kepadaNya..bukan masa bulan Ramadhan je..(^^,)

Mr.Baiz said...

bagus entry ni

Mr.Baiz said...

bagus entry ni

aimie amalina said...

@ msredcheesecake :
weee
sgt la tepat kak =]




@ Diana @ bilakukatacinta :
insyaAllah =]



@ fadhdeela:
sesaaaamee!=]



@ Ezad Skytech:
betol=]
sebb kite meminjam dr Dia



@ Mr.Baiz :
weeee
maceh!=]

Luqeem™ said...

sentiasa beramal ibadat wlupun dimana kita berada..

:)

aimie amalina said...

@ Luqeem™ :
betol
tnda cinta kita pd Dia kan?

jehanfrhin said...

nice one.. semoga kita menjadi orang yang tinggi akal ;)

Bidadari Syurga said...

kalau mazhab syafie...?