Monday, September 5, 2011

you are tHe cHosen One!

BIsmillahirrahmanirrahim..




Apa yang dilafazkan, tidaklah semudah memetik jari untuk dilaksanakan. Tapi apabila seruan telah memanggil-manggil diri, maka dengan sendirinye, langkah diatur menuju ke arah itu..
itulah dinamakan HiDAYAh..

senang ke nak dapat hidayah ni? emmm..payah nak cakap kat.. Tepuk dada tanya la diri, cam mane nak beroleh hidayah ini kan? Hidayah perlu dicari, tidak akan datang bergolek. Walaubagaimanapun, ada sesetengah insan terpilih yang beroleh hidayah ini setelah di gerakkan pintu hati oleh-Nya, menikmati hakikat fitrahnya hidup ni kan?

saya berasa kagum sangat dengan sowang member ni.. Dulu dia seorang yang emm, tak tawulah nak gelar ape kan.. Huuu..tapi buruk baik, dia masih sahabat saya.. tadi die tanye saya..


" beb, kawan-kawan ko tu dah mule hasut aku ah..huuu.. aku takot aku tak tahan je beb.."

"hahaha..uish...persetankan je kawan-kawan ko tu okeh! bukan deme bagi ko makan pon kan.. yang penting ko patot rase bertuah dan bersyukur taw, sebab tak sume orang akan dapat rase ape yg ko rase sekarang ni..."

kawan-kawan tu merujuk kepada = SATAN..

heee.. mase pose ritu, die rase terpanggil untuk berubah menjadi perempuan, walaupun die mang seorang perempuan.. Yelah, mase bulan pose, "kawan2" tu kan kene hantar pi jail, so, dia dengan mudahnya, alhamdulillah, menerima segala kasih dan sayang-Nya terus tertanam dalam hati kan, sampai satu saat die cakap " aku nak berubah!". mimi ase sangat, wallah! kuasa tuhan kan?

dan sekarang, die berperang hebat dengan "kawan" tu, dengan perlian memember sekufu lagi sampai la  saat, die die mesej mimi ayat yang kat atas tu ..huuu...

Kuatla ye kawan ku! tidak semua orang akan terpilih untuk menerima hidayah daripada-Nya, tambah-tambah di bulan Ramadhan, bulan yang mulia, maka nya tiada lagi yang patot di ragukan kan? Saya rasa sangat teruja dan tumpang merasa kesyukuran, melihat kuasa Tuhan yang berlimpahan menyelimuti hamba-Nya ini.. Subhanallah.. =]

Tapi itulah, mungkin cakap tidak semudah untuk melaksanakan. Mungkin mimi hanya boleh support berabis siap buat banner segala, tapi pucuk pangkal, terletak pada hati kan? semoga die kuat dan kuat dan terus kuat, melawan segala duri di depan.

Duri DUNIA hanya  perit sementara untuk mengecapi MADU syurga kelak..insyaAllah..




2 comments:

Cik Asma BLuppy said...

kena kuat bersabar ni=]

aimie amalina said...

@ Cik Asma BLuppy:
betol tu cek asma =]