Friday, September 9, 2011

Kacang oh peanut..ko ni betol-betol bagi jerawat ke?

Bismillahirrahmanirrahim..






alamak...kacang ke? aiseyy..heeeee.. Takmolah..dah la minyak pas tu, nanti pipi ai berJURURAWAT pas tu nanti gemok sebab makan banyak minyak..pas tu nanti pakwe ai lari gi cari cewek lain..abesla saham ai cam ni.. aisey.. tak yah la nak tunjuk-tunjuk kat ai kacang tu....tamo2!tamoooooooooooooo! tak yah pakse bole tak? tak paham bahasa ke awak ni? eeeeihhhhhsssss....!!!!

aisehhhhhh...tu bukan saya ye..heee.. arap maklum sebab saya pencinta kacang sekalipun mungkin akan gemok..hee.. ye ke? oo..tu bukan persoalan pokoknye.. yang menjadi persoalan sekarang ni..kekadang tanpa sedar sebelom ape-ape , dah kita buat expectation terlebih? betol dok? tak caye?meh nak bagi testimonial sikit..heee


1) Bile tengok owang tu selebet jek, pakai baju kurun bile ntah kita dah cakap die ni tak betol la mereng la biol la... Ntah-ntah owang tu cipta bom  yang bole bertukar jadi supermarket,ha..baru terhegeh-hegeh nak pi buat baik kat owang tu kan?huuu..


2) Ni selalu jadi masa kat U.. huu..kekadang berlaku..ye..saya tawu, saya dari sekolah harian biasa jek, deme sume dari sekolah hebat-hebat, bile kekadang saya dapat  menyelesaikan satu masalah tu, "oo..senang je tu..aku pon boleh buat..aku salah kire je tadi.." ~ erkkk.. apakah itu? tak pelah.. tamolah pikir negatif kan..biarlah..huu..


3) beLom pon owang tu cakap habeh dah pikir macam-macam,yang negatif pulak tu "ala..ko ni mesti nak cekelat aku kan.aku tawulah...", tapi walhal dia nak bagi taw cekelat tu dah expired..huuu..


3)Kekadang bile buka belog-belog owang tu, belom pon sempat scroll ke bawah dah membuat macam-macam la andaian...huuu..kekadang saya pon cam tu..saya akui..yela..kekadang lambat loading..huuu.. lappy ni dah la kocik..huu..Nak wat canne kan.. berat je..huu.. Tapi sebenanye.. tak leh nak wat andaian cam tu kan? mungkin die baru nak belajar kan? cam belog saya nilah..kosong jek..putih jek..huuu...saya budak baru belaja.. tolong pimpin saya eh?


huuuu.. banyak lagi la...Tu testimonial dari saya sendiri.. Tamo tunding kat owang sebab diri sendiri pon mengong-mengong lagi.. huuu.. kelemahan diri kalo dihitung terlalu banyak..Pelan-pelan la ubah kan? sementara masih pinjam oksigen ni dari Tuhan..selagi tulah kita kene berubah untuk Dia kan? hidup ini sentiasa ibadah..tiada istilah rehat pon.. Rehat hanya di syurga kelak.. wallahua'alam...


ha..nak gitaw ni...

















kacang  yang kat atas tu dah jadi cam ni..heee.. Sebab nak buat kuah kacang..Heee.. anak sedara mak nak mai umah ahad ni..heee.. Ada gak owang nak beraya kat umah mimi kat sabah ni..ha.. sape nak mai? lai-lai...heeee


6 comments:

NA said...

Betul tu Mimito, jangan berprasangka buruk atau membuat perspektif negatif. Kesian kacang tu dikatakan punca tumbuh jerawat. Banyak faktor lain penyumbang tumbuh jerawat.

P.S: Dah hantar emel, harap sampai sebab dapat notis penapis emel daripada Mimito :)

-wina1979-

aimie amalina said...

@NA:
huuu..tulah kan kak..
kene kenal betol punca-punca..sebab2 langkah2 bru bertindak..heee


p/s: maceh akak..sy dah reply..maceh taw!

maszull said...

salam aimie...wah nak wat kuah kacang yer...aimie ke yg masak tu...

p/s belajar masak ye...:)

Ezad Skytech said...

selalu la berprasangka baik...hee..
tapi yg kes no 2 tu..mcm geram sikit je...da buat salah tapi tak nak akui kesalahan tu...patut hargai la usaha kawan tu membantu kan..hee~

JIJI YU said...

kacang buat cepat gemuk

aimie amalina said...

@maszull :
wassalam mama..
aah mama..heeee
mask smbl beljr =]



@ Ezad Skytech :
weee
betol!
ni siap kutuk lagi
aiyaaak



@ JIJI YU:
hahhaa
eh?
patotla aku gemok..huuu