Friday, September 9, 2011

sekali lagi..susah sangat kan?

Bismillahirrahmanirrahim..





The truth from the lies by ~ vallo29


yessss
yessss
noooo
nooo
yessss 
yesss
noooo
noooo


aihhhh...dari tadi dok yesss nooo yesss nooo.sampai bebila tak abih-abih..Gamak nye tunggu esok buka tibi channel lain pon dok yess noo yess noo lagi..huuu

Apa yang yess noo yeesss nooo ni mak enon oiiit?

heee.. Tak de apelah..selingan iklan percume mimi je semata-mata. KOme, kome..kome tawu dok ape perkara yang paling kome ase susah beno kome kene buat?.
..


.

..


.

.

.
.

mmm..berak? senang je kot..ari-ari kene berak nanti jadi buasir kan?
.
.
.
.
.
.
..
.

mmm.. mengulo? ade duet ngulo ah kan.. Ala ngulo tu  meronggeng la..dapat duet aye kan? pe lagi.. "hantu bonceng " ah kan? hee

.
.
.
.
.
.


mmm..belajar? mm..ari-ari gi kelas..dengar Lecturer tu gosip-gosip litar ciket..gosip-gosip elektronik sikit..balik hostel..wat assignment. Dah..tu jek kan? cukup bulan exam..Lulus ke fail ke, ha..kome tanggung sendiri kan?heee
.
.

..
.
.
.

.
.
.
mmm..ape yang susah beno ni...



.
.
..
.
...

 mm...


.
.
.

telek nye telek..belek nye belek..pekeq punye pekeq..
.
.
..
.







mmm











membalas  kejahatan dengan satu kebaikan?

haaaaa..kOme ase senang ke susah..weh..ko cakap senang la nak soh aku gi minta maap kat die..bukan ko yang ase..aku yang ase..pe ah..blah lah..haaa..hamek ko, bile cakap cam ni kat owang tengah hot lagi spicy.heee..penah ase tak? heee.. mesti penah dan tak penah kan?
tak pe..tak pe..cool...chill..mai anak-anak..kita bersidang..heee...

Sebenanye..mase nila keikhlasan kita di uji.. Huuu..Mulut senang cakap.."aku ikhlas ni..amiklah..amik...aku bagi nih.." Tapi..betol ke ikhlas tu? ce owang tu buat hal dengan kita.. dia pi baling durian sampai pecah tingkap rumah? hase hangin ke hase nak pi peluk ciom owang tu lagi? silap ari bulan, siap hungkit ape yang kita penah bagi kat dia lah..ape yang kita penah buat baik kat dia la..huuuu...

Mungkin payah bagi kita mencipta sebuah "kemaafan" dikala kejahatan sedang menghimpit kita. Tapi..siapalah kita kan? kita selemah-lemah iman..selemah-lemah manusia lagi meminjam semua hak milik-Nya.. Walau sesakit mana hati di cekam dengan kejahatan..sekurang-kurangnya.. redakan lah ia..kembali kepada Dia.. 

Mungkin salah satu cara yang kita boleh buat, dengan diam.. Diam bukan bermaksud lemah atau mengalah atau bodoh.. Tapi diam kerana takotkan Dia.. diam kerana kita sayang diri kita.. DIam kerana kita seorang yang bijak mengawal hati dan perasaan kita kan?


Dendam  dan api kemarahan membara hanya mengundang seksa yang lara bertapa di benak di jiwa..~ bersihkan lah ia...

Wallahua'alam..

8 comments:

NA said...

Memang susah nak balas kejahatan orang dengan kebaikan. Memang Kak Wina akui belum sampai tahap tu. Tahap Kak Wina ialah kalau orang buat onar, Kak Wina jauhkan diri elakkan bersama orang begini.

Belum sempurna lagi.

P.S: Puas Kak Wina tunggu jawapan betul Spontan Khamis tu. Hehe. Kak Wina nak tutup kedai (blog). Jumpa lagi :)

aimie amalina said...

@ NA :
huuu
samelah kite kak.,,
sssh...
sssh nye la kan..huhuhu..tapi kene gak wat..heee


p/s: heee..akak..suprise la..sok eh..hehehehe..nuunite akak!

Ezad Skytech said...

hati manusia ni kita tak tahu...ikhlas kat mulut je..dalam hati..Wallahua'lam..

aimie amalina said...

@ Ezad Skytech :
huuu
tulah pasalnye
rahsia deme dgn tuhan je kan?

Mr.Baiz said...

SAYA masukkan link awak kat entry ni..jom terjah,,,

http://mrbaiz.blogspot.com/2011/09/assalamualaikum-selamat-sejahtera-semua.html

Fathin Fazila Razali said...

bersabarlah.. insya allah kalau ada masa yang betul.. semuanya akan selesai jugak.

Golden Rose said...

jika niat kita baik maka baiklah hasilnya tapi jika niat buruk maka buruk jugala hasilnya

kura said...

haa. itu memang susah la nak balas kan. pahit kelat semua ada. heheh