Friday, September 9, 2011

makkk aii..piat tinge kang

BIsmillahirrahmanirrahim..




#pilem 1:
"owang dah pesan jangan makan buah moktan (rambutan ye) tu...dok makan jugak...kan dah sakit kaki tu.."



#pilem 2:
"owang kate bangon pagi mandi..bangun pagi mandi..mandi lewat-lewat napenya? "



#pilem 3:
" aiii..owang dah pesan banyak kali..dok sodok gak tebing umah tu..kan dah calar kete.."



.
.
.
.

.
.


apakah persamaan dialog di atas?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 same ejaan?
mestilah Tak?
.


.
.
.
.
.

semuanya dalam bahasa melayu?
errrrr...lain-lain..tak mo alasan ni..hee
.

..
.
.
.
.
.
.
.

 mmmm
apa yang sama?

.
.
..
.
.
.
.
.
.


 semuanya sebab





.

.
.
.
.
.
.
   

DEGIL!


Bak kate opah mase balik beraya dulu..owang dalam rumah ni sume degil-degil. Baik yang tua..muda..yang kecik..sume same jek.. hahahhaa.. Lawok ah opah ni..(mengata diri sendiri..kikiki). Tapi bile di telek balik..mmmm..mang pon.. heeee.. Yang lagi dilarang lagi itulah tegedik-gedik nak buat?

Nape?

belakang tinge ade tahi lalat eh?heee..Mak cakap belakang tinge ada tahi lalat tu degil. Betol ke?mmm...setelah dikaji dan dieksperimenkan..mmm..cam betoi..heeeee..Tapi tak kesahlah..ade tahi lalat ke tahi langau ke kat celah mane pon.. asenye dalam diri sume owang mesti ada degil Yang membezakan deGIL POWER or degil MALU-MALU.. heeee..

Sebenanye degil ni penting gak. CE owang jaat soh pi kerat kocen 14 kerat.. cube bayangkan kalo tak de sikap degil.. mesti owang buta-buta je pi tangkap kocen  dan dengan selaju yang mungkin melibas sabit lalu mengkerat kocen.. huuuu... Tak ke naya kocen tu? 
tak pasal-pasal jek , jail jadi rumah ke dua kan?

Tapi degil jadi Tak bagus jugak bile menyusahkan diri sendiri akhirnya.. Contohnye..cam pilem no.1 tu. OWang larang makan buah rambutan tu, takot kaki sakit... Tapi bile dah degil tu memenuhi segenap ruang bicara hatii..ecewaaaah..heee..tanggung sendiri la sakit tu.. Sape soh degil kan? hmmm.. Aigooo...

Cam saya lah..mak jenuh dok bagi syarahan agama ari-ari soh mandi pagi.. disebabkan DEGIL menjadi kawan karib saya, huh! tanggung sendirik la ulser yang mebiak dengan pesatnye kat dalam mulut tu... Tok sah cakap banyak. Mak cakap tamo dengo..huuu..Hameklah..rasekan..huuu...waaaaaa!maaa..minta ampun sekali lagi..huuu...Sile jangan contohi..huuu..




17 comments:

BERT said...

ader degil yg bgus ader degil tak bgus.. ader dgr dlu org kate taik lalat atas pale degil.. sy pon degil sbb ader taik lalat atas kpala ahha

mr.ninja ^___^ said...

KETEGAQ !!!!!!!!!!

yayath said...

hehe,,,comel je entry nih:)huaaaa...yath pun degil mo mandi pagii..hahha

Gelugoq said...

cool entry lorh!
degil malu - malu

AzatLazat said...

ish ish ish
mak cik jangan degil2 ye
orang panggil kepala batu
dengar cakap orang yg lebih tua
:P

ctkh said...

hehehehe....cik aimie ni memang degil ye...mesti selalu kena bebel neh..hahaha

aimie amalina said...

@ BERT :
oo..tahi lalat atas pale pon same eh..heee




@ mr.ninja ^___^:
aiyaaaak
x aaaaahh pakcik syg
weeeekkk =p



@ yayath :
hehehe
same la pulak kan?



@ Gelugoq :
hahhaa
word baru..heee



@ AzatLazat:
aik
tu bukan adik bradik keras kepala ke pakcik?hehehehe



@ ctkh:
aah cek ct..kene bebel jek
tapi x degil
hahahaha

Asyikin said...

keh keh keh, kadang2 best jadi degil nie lagi2 time kecik, banyak kenangan nak diingat . hihihihi

aimie amalina said...

@ Asyikin:
weeeeeee
kan2...hehe..comei jek..hahaha

aimi said...

degil upe ny ahahah... xpe2 bler makin dh dewase nt degil tu akn ilang 1 hari nty :)

NA said...

Mak akak pun cakap akak degil, kepala batu. Tapikan dia cakap sama macam dia. Itu kira pujian kan?

Degil melampau memang tak patut.

-wina1979-

JIJI YU said...

yg dilarang tu nak buat

fieha said...

degil bebeno..piat je telinge nye..hihi..dh beso2 ni x elok degil2..kalo bdk kecik biase le kalo degil.kan3..hehe

maszull said...

salam aimie...sabo jer lah...
x dengar ckp mak uper nyer....kene piat x tinge tu....
hehehe...
taik lalat kat tinge mmg degil org tue2 ckp...mama pun ada taik lalat kat tinge gak...
samalah tu degil kn...:)

hahhaha...

kura said...

degil ya rabbi ni! haha..

eh kenapa komen jadi mcm ni panjang panjang? haish.

aimie amalina said...

@ NA :
mak borek anak rintik ye ka..hahha
betol tu kak..
degil sederhana ok la kan?



@ JIJI YU:
Tabiat manusia ostad..hee



@ fieha:
heeee
sy budak2 agi...weeee



@ maszull :
wassalam mama
aiyaaak
samelah kite mama
hehhehhe



@kura :
weeee
nak wat canne..hobi

Eddy Dce said...

hehe...jgn degil2..x elok untuk kesihatan...hehe...