Sunday, November 20, 2011

12.59am ~ "kerajaan Langit"

Bismillahirrahmanirrahim




kepulan awan mengelilingi langit tiada hujungnya..
Mungkin ada kerajaan misteri yang melestarikan gamat warga langit bumi..
kepulan yang menebal
melindungi kepulan yang masih rapuh di bawah..
Begitu juga resam di bumi..
Yang perkasa menjadi tulang yang gagah
kepada benih yang mula menumbuh suburnya..
Gerakan kawanan awan ini seolah terhenti menunggu.
sesuatu yang mereka tidak pasti..
Dimanakah asalnya kawanan putihnya salju awan langit Ilahi ini?
Kawanan yang di sana menganjak ke kiri,
Kawanan yang di sini menganjak ke kanan,
Sungguh sejahtera "kerajaan" yang di atas ini..
walau hidupnya tiada nampak di darat ini.
Budinya  infiniti sehingga akhir "waktu" berangkat pergi..
Subhanallah..
Tiada yang lebih perkasa melainkah Allah itu..


selamat malam kome! hari ni tidoq kat bumi kedah no..heee.. Sejuk dengan padi =]

p/s: puisi ni mimi taip2 kat enpon mase kat atas kapal terbang tadi..heee.. Borink dok langut lelama kan? keke..


26 comments:

Iffah Afeefah said...

padiiiiiii

nk wat cerpen tetiba wakaka

Ezad Skytech said...

mesti best je suasana kat sana kan mimi...hee~

Selamat malam..(^^,)

Bidadari Syurga said...

gd nite syg... best puisi ini,,,, suka akak baca....

SoLy SoLicious said...

hamboi..sonoknye kalo dpt main padi kan kan kan

syarifahsidrus said...

bahasa..membuai2..hehe

Niena Pengembara Ilahi said...

smpai bla kt smnajung nie?

bulan depan jom gi cameron nk...?kta carik lily :D

Juliet_iRa~" said...

wahhh puitis gtu..heee

balik kg ke?

naim said...

WELCome to kedah

Kaca Lensa said...

oho.. 1st destination kedah eh.. tangkap gmbr padi tau.. =P

Kaca Lensa said...

oho.. 1st destination kedah eh.. tangkap gmbr padi tau.. =P

Diera Tekikushika said...

dtg brunei jap. jom g malaysia plak hehe

Norlida Ramli said...

rajinnya kan mimito ni..nice dear!! suke gak baca puisi cmni..hehe

padi! sukenya tgk hijau2..sejuk je ase mata memandang..bila bertolak ke gerik?

era kecik said...

eh, sekarang ni bukan malam , tapi tengahhari, so, selamat tengahhari ^^

mas saari said...

cantik dan sempurna langit tu kan?

ShahzCudin said...

kagum dgn bakat ko wat ayat puisi...

Abg Stalker said...

Allah segalanya..:)

anismelon said...

wah berpuitis lak skang..btw suke entry nie..:)

zareliqa afiqa said...

bestnyer! bawu g kedah minggu lepas.suka tgk padi.rasa nak guling2 jek kat situ.hehe :)

Mohamadazhan.com said...

negeri tanah tumpahku.hehe

puisi indah sekali, terasa tenang gambaran langit yang sejahtera =)

subhanallah!

yen(toka ziizokukuto) said...

wah,,,,kretip sungguh,,huhuhu,,,,:) :) nice

farhana said...

Nice one!
Di mana2 sahaja kita pergi, pasti akan nampak kebesaran Allah =)

yua said...

cantik awan.

Mya said...

kerajaan langit teringat pulak dekat yang ajaran sesat ape tu.. ala tak ingat nama dia. huu

Caythrine Amanda said...

Indah sungguh puisi anda :-) nice!

fRaMe+LenSeS said...

cantik dan menenangkan. ;) lama nadh tak sampai cni. kat cni pn tenang bila nadh sampai. :)

Asyikin said...

owh, bestnya tidur kat area dikelilingi padi, bangun pagi mesti rasa syok kan? Heeeee ;D