Sunday, November 13, 2011

pengsan

Bismillahirrahmanirrahim..





Pengsan. Hilang sekejap dari berpijak di bumi yang nyata. Sape penah pengsan? Angkat due kening ye! mimi pun dah tak tawu bape kali mimi pengsan. Pengsan dalam tidur pun penah. Sampai kene himport ostad, bace2 ayat Quran, baru sedo. =.=

Tawu tak ape mimi ase mase pengsan tu?
Mimi dengar ade orang gerak-gerak panggil mimi suruh bangun, tapi macam ade bayangan yang menghalang mimi daripada nak bangon. Bukan macam kene tindih ke ape, tapi ase macam nak terus dalam keadaan "hilang" tu. =.=

Apakah itu?
Bila dah sedar, tanye ostad, kenapa jadi macam tu? " Dia" mai lawat kamu kejap je. Dia tak buat pape, dia singgah jengah dari jauh. hehe. Adoiiiii, bole pulak ostad tu gelak2 comel kat situ kan. Aihhh, terus mimi balik rumah. Time tu, form 4. Mentakotkan hokeh!

tadi makcik kol, bagi taw opah pengsan masa tengah ngaji Quran kat surau kat kampung. Dia sakit perut, entah macam mana bole "hilang" , terus tak sedar. Nasib tok2, nenek2 kawan opah, tolong sedarkan opah kat surau. Huuu..sian opah.

Selalu pikir. Masa kejadian pengsan, dimana roh kita berada sebenanye kan? Kekadang, pengsan ni dapat di agak, dan kekadang terjadi diluar batasan. Contoh nye:

Cam mimi,tidur, tetibe bile orang gerak2 tak bangon. Sampai waden sume gerak, pon tak bangon. Nak kata tidur mati, cam tak mungkin, pak ostad sampai, dengan keberkatan kalimah suci, alhamdulillah, dah kembali ke realiti.Ni kejadian pengsan di luar batasan. Seakan tak dapat mengngagak nak pengsan.

lain pula kalau, tengah2 berlari, termengah2, tak cukup oksigen, dan2 tu jugak rebah. Kita tahu kita dah tak upaya, tapi paksa jugak nak berlari, dan pengsan. Ni kejadian pengsan yang dapat dijangka.

Ajal masih belum tiba saatnya,roh kembali bersatu dengan jasad, sedar dari dunia yang hilang seketika, kembali berpijak di bumi yang nyata. Tapi pengalaman "hilang" dalam sekelip mata tu, sangat menakutkan! sungguh diri masih berdosa lagi.. =(





14 comments:

naim said...

Allahu rabbi..

JIJI YU said...

hurm..kata member aku..nak kasi roh tu tak balik2...conteng la weh muka empunya roh tu masa tidor...ahaha..

Totie@Tomy said...

akak pernah pengsan lepas injection masa ting 2 dulu...

Lia Irdelia said...

pengsan x penah lagi..
pitam penah laa..

agak menakutkan disini..

Semoga kita semua dilindungi-Nya..

Addin said...

bila pengsan, jatuh rasa macam atas kapas.

Asyikin said...

alhamdulillah, jangan jadi yang lebih teruk dear :) banyakkan baca ayat pendinding semua tu :)

sergeant keroro said...

jiji kejam, haha :P

p/s : opah pon tukar template baru, ehem XD

Ezad Skytech said...

hee...tak pernah rasa pengsan tu macam mana...

zahidah seran said...

tak penah pengsan.
pitam penahla..

takootttnyeeee...

NasZ said...

saya tak pasti pernah pengsan. tak ingat.

FasiHaH SupiaN said...

aah,,,ke mane eaaa

aimi said...

mimi takot nye... =( bce lah pape b4 tdo....

kite xpna pengsan..... =)

sha my heart said...

tak pernah kena semua tu. dan tak nak pun. hehe~

tok aimie tak ada tenaga dalam badan kot, sebab tu sakit perut. eh, pandai2 plak sha diagnosis. =P

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui lak hampir pengsan..

time skola..

nsb ada org pasan..