Wednesday, November 2, 2011

hai susu kotak

Bismillahirrahmanirrahim..




erk! lame dah tak melukis..ada rupa susu kotak tak? lupe susu kotak kaler ape..keke 


Suke tak minum susu?
ala, susu la
yang la kaler putih tu.
Tapi sekarang ni..

Nak buat orang suke susu,
macam2 perisa susu ada kan,
stoberi, honeydew, pisang, coklat.

SuSu kotak dari sekolah suke tak?
heeee..
dulu suke amik lebih
pas tu buh kat frizer kat rumah
jadi lah susu eskem buatan sendiri dan kilang..

Mak pon heran..
"asal banyak beno susu ko bawa balik ni "
" orang tak suka susu ma, ina bawa balik ahh,"
hehe.

Tapi tadi dengar, ada 24 orang pelajar sekolah rendah
keracunan dek susu bantuan sekolah ni
hurmm.
tarikh luput dah kot.

Tapi macam, tak mungkinla..
Tapi mungkin gak cara pembuatan susu..
Bahaya kalau keracunan ni.
Semua bendalir dalam badan abis keluar

Badan pun jadi lombik, longlai
tekan2 pun dah tak daya.
MOga ada pihak yang amik berat la pasal ni..
Sekarang ni, makanan dah tak selamat kan?

Kena siasat sokmo.
baru makan..
Semoga kita terlindung dari segala penyakit ye..





27 comments:

Addin said...

bahaya la sekarang ni, kena hati hati kan.

JIJI YU said...

hurm..susu kt market..kalo sale jaga2 le ek

faridah nazurah said...

eeeeeuuuuuuuwwwwwww tak suka susu! tak suka! tak suka!

Lea Isnawi said...

tak suka minum susu
tapi susu campur cokelat best la gak

**::CIKNUURUL::** said...

jarang dah mnum susu skang ni,.huhu,.kalo yg sale pek berkembar kt psraya tu besenye dh nk expired,.so,beware,.

Bell said...

muah..muah..susu..tak suka..hahaha..susu putih tak suka..susu coklat suka..yummy!!

Ezad Skytech said...

hee..suka susu coklat je..susu putih tu kurang la...heee~

AININ SURAYA said...

ehh betol lahh .
adek kite minum susu yang sekolah bagi tu habis muntah-muntah .
sekarang terus tanak amek lagik kalau sekolah bagi susu =="

syakey said...

susu kan ada bacteria dalam nya, senang rosak.


zaman skulah, wajib minum susu seblom g skolah. susu kotak skulah tu pon sodappp jugak

onie said...

susu la peberet!

Niena Pengembara Ilahi said...

tapi kan..kan, masa kami training dlu mmg mewah ngan susu, budak laki xbrp suka minum susu, kami amik berkotak2 sehari bukan watpe pn... buat mandi, dh le masa tu hitam cam arang ada ati nk mandi susu kunun.. hehe, psl keracunan susu nie, sjak dari dlu lgi ada cma skang ni makin menjadi2

Iffah Afeefah said...

ade ke susu blubery?

ai like choc ngn jagung n stoberi

tap susu lam botol cm susu kamben tu

Fatin Mraz said...

pelik org x suka susu.. hehee

naim said...

titiw x sukew minum susu

farah hanim said...

suke2 gk minum susu ^_^
suke minum susu coklat gak
hehee

anamizu said...

cik ana paling elergic kene minum susu (pure)..kalo ada perasa coklat takpe boleh la telan.. kalo betol2 pure susu kaler putih, eeeuww x bleh telan la :(




luv,
cik ana

Norlida Ramli said...

dlu kecik2 suke mnum susu..bila dg besar x suke pulak..huhu..

riso gak.skrg ni kan mcm2 kes.bukan susu je keracunan, mknn lain pun byk lg..riso.huhu

kura said...

tak suka susu..

akibatnya, sy pendek. kurg kalsiumm. heheh

fathiahRAIHANA said...

suka susu ^^
especially coklat, hihi.
jadi wajib lagi sbb makan bekpes ngn koko krunchh :)

zahidah seran said...

suka susu!!=)

Wanie said...

suka je susu :) tapi dah jarang minum..huhu..

Wanie said...
This comment has been removed by the author.
Syana said...

untung la dapat bawak balik susu banyak haha. ehh, ada meh susu perisa blueberry? nyam nyam :D

ciK LyndaWawa said...

susu kotak..saya pun suka..

mimi dah keja lom ni??

Hanie_Dew said...

aku suka minum susu.esp HL. tp sume susu pun suke.

ctk said...

xnk da minum susu free..hehehe

Faaein Talip Roy said...

suka aje minum susu.. kalau boleh hari2 nak minum.. hehehe.. ^^,

skolah rendah dulu susu kotaknya warna putih n cokelat.. susu UHT..