Tuesday, November 1, 2011

lessOn 111

Bismillahirrahmanirrahim..




roti telur santapan pagi,
dibuat bersama kopi sudah pasti,
november 2011 datang kembali,
mencetuskan revolusi diri berkembang lagi.


Salam november semua! tarikh pun cantik punya kan, 1.11.11. Ada sesape ke nak menikah rini? memandangkan tarikhnye comei sekali.. kiki.. Yang pasti mimi terus kat depan lappy ni, menjalani kehidupan seperti biaselah kan =]
(title lessOn ari ni pun 111, unik kan..)

Sambil jengah2 yang lain, meh tengok sini meh :



bangun pagi ini, dah berapa ramai yang melafazkan rasa syukur kepada Allah s.w.t atas kehidupan, sempat merasa 1 November 2011 ini?

cepat! masih belum terlambat untuk bersyukurlah kepada-Nya. Allah itu maha Mendengar. Setiap makhluknya yang sedang mengadu, yang sedang berkeluh kesah, yang sedang menangis ,yang sedang berbisik, pasti didengari oleh Allah s.w.t itu.

Sekalipun, manusia itu mencaci-Nya, tidak sedikit pun akan menjejaskan kekuasaan-Nya. Allah itu tetap berkuasa terhadap seluruh isi alam. Jika isi alam ini memohon kepada-Nya dengan penuh kesopanan, maka Allah membalasnya dengan kesopanan. Jika isi alam ini mempermainkan-Nya. Allah juga dengan mudahnya mempermainkan kita.

Manusia itu kadang kala lupa siapa yang memberi kesejahteraan ini, lupa siapa yang selalu membantu diri ini waktu di kala kesusahan, keperitan.Sebaliknya mudahnya merungut, mudahnya mengeluh bila dihimpap permasalahan.. Jangan hanya ingat Allah itu waktu susah. Ingatlah Dia setiap masa. Sebab Dia itu selalu ada..

Berusahalah menjadi yang terbaik mulai pada hari ini.. =]





18 comments:

Chegu said...

syukur...terima kasih ade kawan2 duk ingt supaya tak lupe bersyukur..keep it up

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhmdulillah masih bernyawa hingga ke saat ini..

naim said...

salam

terima kasih akak

satu ilmu baru.

merahitujambu said...

insyaALLAH..=)

BLADE EDGE said...

Assalamualaikum...


sbb itulah kita diajar doa bangun dr tido. antara sbb lain supaya kita bersyukur sbb masih bernyawa dan bernafas keesokan harinya.

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

Umie Artoqiemie said...

untung orang kawen harini. tarikh cantik.

Qhaifa Nur said...

suka dengan pantun cik mimi tu...

bersyukur sangat dapat buka mata hari ni..

Munna said...

kejap je dh november..,pasni dh bln 12...pastu? 2012! erm..

cikji said...

syukur,,

suka baca entri gini pepagi,semangat gituh jadinya

Juliet_iRa~" said...

alhamdulillah..

msih bernafas di bumi Allah yang permai ni..:D

selamat hari selasa...cantik kan tarikh ni..

Totie@Tomy said...

betul tu bila susah kita sering menatap nasib diri..padahal kita lupa ni semua ujian dari Allah banyakkan bersabar,,besar hikmahnya..

Iffah Afeefah said...

byk ttgl entry opah hukhukhuk

Eera Shera said...

kita selalu lupa nak berterima kasih pd ALLAH.tapi bila susah, pada sape lg kita nak mintak

sue perbs.. said...

alhamdulillah.. semoga kita mnjadi manusia yg sntiasa brsyukur

Syana said...

praise be to Allah SWT :)

fathiahRAIHANA said...

bangun2 tido tu bc la doa bgun tido ^^ bsyukur, hari ni masih bnafas lg :)

Faaein Talip Roy said...

Alhamdulillah.. Allah masih mengizinkan kita untuk menikmati hidup hari ini.. ^^

11.11.11 pun cantik juga kalau ada yang buat majlis kahwin.. ^^,

ctk said...

semoga aku akan terus hidop dalam rahmatmu...terima kasih tuhan :")