Wednesday, November 9, 2011

sakit nye kaki ku!

BIsmillahirrahmanirrahim..



Shoes OMG Shoes by ~ novenarik




Fuhh! Jauh berjalan meneroka rumah kawan2 kat blogger dot com ni, setelah membiarkan belog berdebu2 selama beberapa hari. Kejap ON, kejap OFF. Heee, Maafkan diri ku ye! Dalam dok singgah ke sana ke sini tadi, teringat ape yang dok berlegar dalam pale sebelum tidur kelmarin punye kelmarin malam.. (punye lame ini celita taw..)


Tak kesah la kan, lelaki perempuan mesti penah itu pegi sopin2 kasut kan. Katelah, dah sampai satu kedai kasut ni, mata meliar memilih mana satu kasut yang berkenan. Telek punye telek, kobek punye kobek, cek cek harga lagi kot out of budjet ke, hehe..

Dah sampai sejam lebih menelek, okeh, jumpe lah, taraaaaaaaaaaaa! kasut idaman hati, yang telah berjaya memikat sampai ase nak kabo satu sopin mall, aku cinta ini kasut! bertuah nyelah jumpe kasut ni. Suke sangat2 la pendek citenye.

Tetibe, size pulak takde! Hampeh! aku baru berangan nak buat kenduri dapat kasut baru, size pulak tak de. Ishh2!! Tak pe, di sebabkan nak jugak, disebabkan takut orang lain yang kebas dulu, baik aku kebas dulu, ketat ke tak, lain cite, yang penting kasut tu kene beli!

Okeh, tak pelah, dah siap beli sume. Sekarang, sesi nak memakai nye pulak. Dah ketat, macam2 cara la yang dibuat, kempis kan ibu jari , kelepet kan semua jari kasi sampai muat, bubuh krim kuruskan muskel2 dikaki, urut segala part kat kaki kasi kurus, semata2 nak kasi muat pakai kasut yang ketat tu.

Dah cube punye cube, akhirnya, timbul macam2 penyakit, tulang tersembul dari kaki, melecet tu tak yah cakap la kan, dah beribu kesan lecet, dah terjungkang jungkit dah berjalan. Daripada seorang yang tangkas tetibe jadi seorang yang paling lambat berjalan, gara2 kasut yang ketat tu..

AKhirnya, tak tertahan lagi kesakitan yang menanggung, terus simpan kasut tu dalam kotak baik3 siap balut, sebab sayang sangat nak bagi kat orang, sayang takot nanti tak boleh nak ade kenangan dah dengan kasut tu. Begitu sayang nye la dengan kasut tu kan?

Tapi, tapi kan... ada tak orang macam ni? hehe
Wallahua'lam.. Walaubagaimanapun, menghadapi cinta yang bukan milik kita boleh diibaratkan macam memiliki kasut yang ketat  yang macam tadi tu kan? 

MAsih ada beribu "kasut" yang sesuai untuk kita sarungkan di "kaki" kita ni. Jangan memaksa "kasut" yang sememangnya tidak berpadanan dengan "kaki" kita. Jika dipaksa, hanya mengundang kesakitan diri. Cube untuk simpan "kasut yang ketat" itu di dalam kotak yang tersimpan kemas.

Sekurang-kurangnya, nilainya masih tersimpan rapi kan? Walau bukan di "kaki" kita, tapi cukup indah kenangan nya di benak memori kan? Iya akan kekal hidup walau berzaman lamanya. 

Sebab itu, masih ada insan yang segar walau "kasut" nya dimiliki oleh orang yang sepadan dengan sizenya. Sebab apa? Bagi dia, hanya "kasut" yang terbaik, wajar dimiliki oleh pemilik "kasut" yang terbaik. 

Dapat tak ape mimi nak cite ni?heheh =p


p.s: CInta itu makna nya sungguh luas. Tidak terbatas hanya pada seorang insan. Masih ada yang sedang gigih mencari kita di sana =]






27 comments:

AzatLazat said...

orang pompuan memang macam tu.hahaha :P

Nadzirah K. said...

banyak tersirat dr yang tersurat,hehe :)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

nuyui a.k.a miss YUI said...

mksud tersirat ni twin..

kdg2 dah "ketat" tapi syg lak nk buanh/biar gtu aje..

Lea Isnawi said...

kasut akan jd peneman kite ke mana2 =)

fathiahRAIHANA said...

dapat dapat :) dapat sgt . hee . betui pun .

ciK LyndaWawa said...

maksud tersirat......

Wanie said...

owhhh kasut kat atas tu memang menarik la mimi..wow, mksud yg mendalam ni, cinta diibarat kan kasut yg ketat kan? carilah org yg betul menyayangi kite <-- boleh tak camni?hehe

.ain. said...

wohh. cantik kasut. suke ayat..

"CInta itu makna nya sungguh luas. Tidak terbatas hanya pada seorang insan. Masih ada yang sedang gigih mencari kita di sana =] "

Iffah Afeefah said...

Phm oph

K.ngh nk cr ksot skng gak hehe

mr.ninja ^___^ said...

brjanggot tunggu pompuan pilih kasut..baju,makeup,bla bla bla....zzzzzzzzz...

yen(toka ziizokukuto) said...

owhsemm lah mimi,,,dup dap dup dap

Yatie Awang said...

aduoooiii...mimi, kalau tak muat tak payah belilah...kan dah dapat tu...hehhehe

tapi tadi akak ingat pergi jalan2 kat blog pakai kasut hahahha

nFx said...

comel vans diyeee...heeee

zareliqa afiqa said...

saya paham cikgu! weeee~ :D

Faaein Talip Roy said...

wah.. analogi yang menarik! ^^,

tak semestinya 'kasut' comel itu jadi milik kita kan..

NasZ said...

betul tu. tengah gigih mencari ni. hehehe.

NasZ said...

betul tu. tengah gigih mencari ni. hehehe.

Mutiara Bernilai said...

ehem ehem..

hm..mcm terbau2 aje sumthing :P

Gen2Merah said...

"kasut" yang terbaik, wajar dimiliki oleh pemilik "kasut" yang terbaik... saya setuju dengan tagline ini.... terbaekk

zahidah seran said...

ketat=menyakitkan lalu menyiksakan...
=((

diana said...

dapat2...
maknanya kalau tak muat kasut
sapu je krim kan???

ejekekekek..
gurau je ..larikk!!

cik najihah said...

fara selalu nak beli kasut x de size

Totie@Tomy said...

akak sekarang kaki makin kembang..hehe nak pakai kasut pun takot..tunggu lepas beranak ar..start shopping balik..hehe

Alisya said...

ingatkan memang nak citer pasal kasut...hihi..

tapi kasut tu comellah..berkenan dah ni. caner??

Ini Kisah Tia said...

subhanallah .. terkedu Tia bila baca apa mimi citer nii .. selama ni Tia paksa jugak pakai kasut yang tak muat .. Tia tak nak kasut lain sebab tak sama cantiknya .. huhhhh ~

Kaca Lensa said...

hhaha.. ak ada 1 kasut cm tu, smpai bengkak kaki, tapi pas tu xpakai da... terperuk dalam kotak.. nak bg org len pki sayang.. huhu..
harap2 'kasut' yang dimiliki skarang sesuai dan sepadan sampai akhir hayat... =)

ctk said...

wah...maksud mendalam...'kasut' ct skrg okay...hehehehe