Tuesday, November 29, 2011

lessOn 129

Bismillahirrahmanirrahim..





Selamaaaat semuaaa!
heeee.. harap semuanya sihat belako ye. Mimi  ni, macam biaselah, hidup rutin sebagai anak dara paling bertauliah di kampung.keke.. Sambil memasak, sambil merasa, hehe. Dah macam pompuan sejati kan, kat dapur jek.kiki

lessOn hari ni?



taman-tamannya  ditemani dengan sungai yang tiada sama nya di bumi,
rumah agam,
istana yang terbina daripada emas dan perak,
tanahnya kesturi yang terbaik,
kerikilnya daripada intan permata dan mutiara,
debunya za'faran,
kilauanya cahaya nya yang gemilang, menyinari mata yang melihat,
wangian, sehingga busuk gigil untuk menerjah kewangian..

subhanallah!
tiada kata yang tepat yang mampu menyisipkan, untuk memperlihatkan keindahan syurgawi Allah itu..Jika ditampakkan keindahan syurga ini walau hanya sesaat, pasti serumpun manusia itu tunduk sujud kepada-Nya..

Tetapi ternyata Allah s.w.t itu Maha Bijaksana, hanya yang benar-benar layak, mampu menjadi penghuni syurga Allah itu.Ditempatkan makhluk yang terbaik dalan kalangan yang terbaik, dengan panorama yang sangat terbaik!

"Sesungguhnya aku beribadat bukan kerana syurga dan neraka-Mu, tetapi kerana cinta pada-Mu." ~ Rabiatul Adawiyah.

Kerana Cinta Ilahi itu,
tiada yang mampu ditandingi,
mampu membaitkan pelangi dihati,
dikala hati bertakung menahan badai dunia,
indah bukan,
raihlah cinta Dia!



12 comments:

Iffah Afeefah said...

perjalanan menuju cintanya

aimi said...

cinta dia yang ku dambar =)

Faaein Talip Roy said...

cinta-Nya yang paling indah.. tidak ada yang mampu menandingi-Nya..

mimie.. wahh.. dok kampung laju jugak main tenet eh.. ehhehe.. ;P

Cik Asma BLuppy said...

ganjaran paling besar dari ALLAH.

mas saari said...

cinta Dia cinta yang Agung!

nuyui a.k.a miss YUI said...

CintaNYA kekal abadi..

Zul Fattah said...

aku masih mencari cinta Ilahi, semakin dikejar.. semakin jauh rasanya

ShahzCudin said...

usaha ini tak dipandang mudah oleh musuh yg sentiasa mempengaruhi agar kita jauh dariNya..semoga kita dilingdungi dari syaitan yg direjam..

Paris Lipton said...

cinta padaNya yg ku damba....sobbbb

kura said...

"Sesungguhnya aku beribadat bukan kerana syurga dan neraka-Mu, tetapi kerana cinta pada-Mu."- LIKE

Lia Irdelia said...

cinta Illahi cinta abadi,,,
InsyaAllah,, :)

Myez.. said...

Sesorg pernah mngajarku erti cinta ct khadijah..
sjenak itu.. menyuruhku mhayati cinta aisyah..
Kini.. Rabiatul Adawiyah jd sandaran..
moga2.. ada ruang dan waktu.. ingin ku mjadi ct khadijah kmbali..