Thursday, November 17, 2011

"not rm100"

Bismillahirrahmanirrahim..






kerana "not 100", ramai tersenyum lahir gembira..
kerana "not 100", angan-angan bergunung menunggu lagi dicipta..
kerana "not 100", berkerumun rakyat  yang "makan sendiri"..
kerana "not 100" , semangat baru meronta-ronta untk berjiwa..
kerana "not 100", yang "di atas" mengharapkan belas yang "di bawah"
kerana "not 100",  jual beli kini melebihi sempadan nya..
"not 100" bukanlah segalanya walau berharga ertinya di dunia.



Toink2!! adik kome dah dapat duet rm100 tak? heeee.. Adik mimi baru dapat tadi. Pepagi lagi kawan adik mesej2 an suruh pegi sekolah, amik duet. Nampaknya rm100 dah tiba di sabah ye. heeee..

rm100 tu macam2 boleh buat kan. Sorang dapat rm100. Kalo sepuluh adik yang sekolah, rm1000 dah dapat. Kurang sikit tanggungan mak ayah kan.. Alhamdulillah. Gune duet rm100 tu molek2 ye adik2 ku! =.<




14 comments:

.ain. said...

nak duit raye !!

ILA HonEyBuNNy said...

wah3....

pasti kena guna molek3....hehehhe..;-)

Asyikin said...

semalam nampak budak sekolah ebrjalan dengan happy nyer di jusco, acane tuh? hihi

naim said...

seronok la budak2 sekarang.. :P

cik violet said...

nak jugakk..waaaa

delarocha said...

yup..jgn salah guna

Iffah Afeefah said...

tak patut bg duet

diorang bkn reti belanja bebetol

Munnafendy said...

boleh blnja kakak! haha

*suka la quote atas tu =)

era kecik said...

wah! era plak bakal dapat duit 100 tu pada hari jumaat ni.. tak sabar rasanya =]

mas saari said...

RM100 tu sebagai bonus!
duit itu seeloknya digunakanlah utk beli buku sekolah anak2, jangan masuk poket sendiri pulak...

bagi akak amat bersyukur sbb akak bukan dari golongan orang berada!

Musang said...

syukur kpd Allah atas kurniaan rezeki dariNya

Totie@Tomy said...

rezeki ni not rm 100..rm 10 simpan kat asb pun ok..hehe kena beringat sebelum susah..

Lea Isnawi said...

adik lea pun baru dpt duit ni pg tadi
nak duit jugaaaakkk!

Ana Aishah said...

hai mie~
kat opis akak pun kecoh mak-mak pasal anak deorang dapat duit RM 100.. Adik akak pun dapat la kot. Rindu mie ~