Tuesday, November 1, 2011

Misteri

Bismillahirrahmanirrahim..






Missing Moon's Mystery Mirror by ~ priteeboy


Misteri..
Ini bukan cerita misteri nusantara
tetapi cerita ini misteri
siapa misteri
manusia itu sudah misteri


lagi ditegah lagi dibuat
misteri kan?
kenapa dan mengapa
sila tunding diri.

suruh kekiri
kekanan jugak dipilih
memilih untuk
impuls lambat tiba
ke otak kali
misteri sekali.

dalam bergelak ria
masih mampu menangis
kenapa?
hati itu, berlagak misteri
hati milik siapa
manusia,
kembali ke pangkal
manusia memang misteri.

simbah asid..
siapa buat?
manusia kan..
misteri lagi ngeri kan?
sampai sekarang
masih belum ketemu kenapa begitu..
misteri masih terjadi..

namun masih ada yang berbaki
bertafakur di dalam
tempat yang sunyi
misteri?
percintaan nya hanya dia dan Ilahi
sujudnya dekat dengan Pemeliharanya 


kenapa manusia memilih untuk 
menjadi misteri?
sebab manusia itu sudah misteri
sudah tentu
misteri dipilih
untuk dijalani..




23 comments:

SoLy SoLicious said...

mmg mestri..tp kdg2 mstri itu kool..hee

yen(toka ziizokukuto) said...

sejak azali dah misteri,,,,asalnya beribu-ribu sperma,,,siapa yang berjaya???

~Sya~ said...

misteri nusantara ke..:)

naim said...

Salam akak

gaya bahasa anafora+kiasan +pengulangan..

Bagus

Nak belajar dengan akak leh?

hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

benar2 misteri ni..

hmm..

Zul Fattah said...

aku misteri x? hehe

JIJI YU said...

benda yg disruh...yg tu la paling susah nak wat

Iffah Afeefah said...

Dia sungguh msteri

Pembunuh Tanpa Bayang said...

merungkai misteri di sebalik kejadian.sertakan dengan iman..... =)

fiq. said...

miemie yang misteri...........sungguh.haha

Bidadari Syurga said...

misteri itu akak anggap rahsia hamba dengan pencipta... manusia punya pelbagai titian....

p/s: bak kata pemburu tanpa bayang... ada hikmah ada tauladan ada panduan ada petnjuk dan semuanya akan alpa dan alpa.. kerana tidak pernah belajar dari kisah silap..... untuk diri sendiri komen nie juga....

syarifahsidrus said...

memang misteri~~

Nadzirah K. said...

misteri :)

Yatie Awang said...

jangan biarkan hidup kita sentiasa dibayangi misteri hehehee

Wanie said...

entry ni sangat misteri sebab penuh dengan perkataan 'misteri' hehehe

kura said...

jgn biarkan misteri menyelubungi diri. Ewah. heheh

NasZ said...

entry ni dah jadi entry bermisteri dah. hehehe.

maszull said...

assalamualaikum mimi...apa yg misteri sgt ni mimi cecite skikit...:)

Lia Irdelia said...

pergh...
terbaik///\\
memang misteri habis nih..

kak rose said...

i like ur entry!! best!

Addin said...

unik :) suka sangat .

Faaein Talip Roy said...

errr... sungguhlah misteri...

kerana misteri itulah bawak diri ini ke sini.. misteri kan.. hahaha.. =P

ctk said...

sangat misteri entri neh...apekah yang misteri? hihi