Monday, October 3, 2011

lessOn 89

Bismillahirrahmanirrahim..




uiihhh, awal pulak berbelog ari ni ye, keke. Saje nak buat macam legasi bulan puasa ari tu, lepaih sahur je, dah mule berlessOn lessOn an.. Heee...

Keadaan kat sini, baru lepas hujan, alhamdulillah, nyaman je ~ Makanya, marilah kita melihat lessOn untuk ari ni ye :




semalam, sebelum tidur, layan mata, jemu anak mata, tidurkan retina dengan membace beberapa helaian Solusi-36. Dalam solusi kali ni, main point utama adalah menyedarkan kite dengan kewajipan, kepentingan berpagi-pagi ini, yakni, ber SUBUH tika waktunye, bukan selepas waktu nye ;)

Alhamdulillah, jika kita tidak pernah putus dari amalan wajib ini, amalan yang paling beraaaaat sekali untuk dilakukan, insyaAllah, seribu kali Allah menolong kita dalam kehidupan dunia yang bersifat sementara ini..

Kita tolong agama-Nya, beribu-ribu kalilah, Allah selalu berada disisi kita membantu hamba-hamba-Nya..~

so, tak denye rugi mane kalo bangkit awai ni..
1) fresh and white!
2) badan tak kan lesu, tuyu dan putu
3) boleh bersenam, badan sihat jiwa sihat!
4) menikmatai kesunyian tika dinihari itu, sangat la tenang, asenya, macam takde waktu lain yang lebih tenang, melainkan waktu ini

so.. ni sikit je kelebihan yang kita dapat rasa.. nak rasa? jom jangan missss Subuh setiap hari.. wallahualam..



16 comments:

Kakzakie said...

Kalau mahu dikasihi kita juga mesti mengasihi. Malu padaNya kerana limpahan rahmat banyak diberi kalau kita tak buat apa yg diperintah olehNya....

Bro ahmad said...

orang kata bangun awal pagi lepas tu mandi ..fuhh segar badan ni

Kancil 8349 said...

semoga kita sentiasa berada di kalangan orang yang beriman...

Ezad Skytech said...

bangun pagi2 ni mmg segar je kan..:D

siti kektus said...

suka sangat bau rumput tiap pagi. ;)

Anonymous said...

:)

M Fizan said...

dah banyak kali berlaku.. bila saya tak tidur pagi, ada jer rezeki.. never so true :)

mizzkechique said...

dl ms student msti bgn matahri dh terpacak ats kepala.. skang xblh dh.. subuh je auto bgn.. bagus x?? hehe.. dn bila bgn awl ni, rs segar je bdn..

Nat Cure said...

hari2 wat entri lewat malam (1:00 am, 2;00 am, etc) pun larat bangun pagi yer... hebat2..

nuyui a.k.a miss YUI said...

besh mndi sejuk2 ni..

JIJI YU said...

pepagi ramai mmbuta..

Diana @ bilakukatacinta said...

bangun pepagi..manyak mmenda boleh buat... boleh masak sarapan..boleh baca siratkhabar..boleh kemas rumah..boleh basuh baju + jemuran baju..boleh kemas halaman...

(xtvt hanya dihujung minggu dan waktu cuti..)

SweetLikeWhat said...

bangun awal murah rezeki.. :)

anismelon said...

bangun awl mmg murah rezeki..tp kalo tdo lewat bngun awl..azab jwb nye..ngantok nye skang...yawnnnn..

KaK LimAh Si SupiR said...

insya allah ^_^

ciK LyndaWawa said...

bgn awal bukak tingkap pepagi bagus...=]rezekimasuk..