Tuesday, October 11, 2011

petang yang sayu

Bismillahirrahmanirrahim..



Candy Corn Flowers by ~ emerald753


sesekali melihat mereka yang lain tertawa..
timbul dihati
cemburu!

salahkah aku merasa cemburu ini..
merasa cemburu melihat mereka bergembira
menikmati senja dikaki pantai bersama
mengutip sesiput berbaris membina istana pasir bersama

sungguh penat merasa begini..
bertahun lama menanti diri dijemput berlari..
berlari bersama si kuda gagah menawan hati
menyiarkan kembali seri di hati

sedih lagi melihat wajah tua itu
meniti hari-hari hujungnya itu
semoga masih ada pelangi yang berbaki
untuk ku hadiahkan kepadanya satu masa nanti


aku masih cemburu
dan tidak tahu bila cemburu ini akan berhenti
barangkali inilah namanya diuji
diuji menjadi hamba Ilahi..

berikanlah besi azimat bersarang di hati, wahai tuhan ku ya Rabbi ~




p/s: kome! nanti mimi balas jejak ye...soweeee!T____T lambat!huhu...ter BiZi..


26 comments:

Kancil 8349 said...

cemburu memang ada...tapi beratlah ke arah positif...semoga membawa kebaikan di dalam diri

naim said...

huhu

terbaik..

^^

NA said...

Sabar ok. Itu jer Kak Wina mampu ucapkan. Tak sama orang menanggung dengan orang yang membaca rintihan.

-wina1979-

Lia Irdelia said...

masanya akan tiba...
Jum kita berdoa sama-sama..
InsyaAllah.. :)

delarocha said...

jangan putus harapan.

Iffah Afeefah said...

Kalau cmburukan kjayaan maka kejarla ia

Niena Pengembara Ilahi said...

erm.. cemburu itu tidak salah..... hasad dengki yg tak boleh.... erm, cemburu utk majukan diri xsalah
















pssstttt... nk kuda ke? akak kor JLJD... lambang kor kami kuda, kt sini bnyak kuda2 'lelaki' nak ke?

kekekekeke

nuyui a.k.a miss YUI said...

cmburu tandanya sayang..wahh!

SoLy SoLicious said...

sy jua diserang cemburu skg....
cemburu kerana mereka semua dapt bintang tinggi..tp saya..:((

sis92 said...

susah nk buang rasa cemburu :)

Ezad Skytech said...

sifat cemburu tu mmg sentiasa ada..tapi biarlah ke arah kebaikan...:)

ABU said...

aku pun sedang cemburu..:D

NasZ said...

cemburu kejayaan org lain. kita guna rasa cemburu tu untuk majukan diri kita dan capai macam orang yg berjaya gak tu. kan bagus tu? hehe.

MOHD NASER.com

Rtp Farra Arisha said...

cemburu tandanya sayang dan cinta akan sesuatu objek..tapi jangan terlalu cemburu kerna it can be the worse cemburu..hehehe. cemburu untuk menggapai benda yg baik, it's okay, it's alright :)

zahidah seran said...

cemburu jangan melulu....=)

Myra Jay said...

Mudah-mudahan bertemu dengan apa yang diingini..

diana said...

bila cemburu usahakan untuk dapat apa yang kamu mahu..
jangan cemburu tapi masih jugak di situ..:p

Run Away said...

cemburu tu perlu...utk kita berusaha lagi....;d

[sutera kasih] said...

busy apa tu dek?
busy megajar tutorial ke?hihihi

Yatie Awang said...

cemburu, apa yang boleh dikatakan tentang cemburu
ada yang positif dan negetif
cemburu melihat kejayaan orang, cemburu dengan kebahagian orang,
kita juga mampu mencarinya
tanpa memusnahkan orang lain

maszull said...

salam mimi...wah bizi ker...moga ada fikiran yg positif yer wahai mimi dear...:)

ciK LyndaWawa said...

hai mimi cik lily....sale je dapat idea untuk bersajak ye...=]

SweetLikeWhat said...

nice sangat..pandai bermadah :)

Jue said...

cemburu itu mganggu ku
lg terganggu lepas baca entry mu
kenapa lily ku ko begitu
sesuatu mganggu fikiran mu?
katakan kan pada ku
'kak long' mu
sapa lagi kalau bukan aku, jue

Kaca Lensa said...

emm.. cemburu... mestla ada.. hee... jgn sdey2 na... =)

ctk said...

cemburu melihat kebahagisn org laen..seperti diriku..huhuhu..meh la kita bersabar..huhu