Sunday, October 30, 2011

lessOn 109

Bismillahirrahmanirrahim..




kalau dulu bersugi kini berberus gigi
dulu membajak gune lembu kini gune mesin aje
buat ape pagi ahad ni warga lily
semoga semuanya berwajah gumbire


sunday cone early moning semuanyaa!

segarnya pagi2 kalo dapat bangkit awai kan. Segar lagi la kalo dok ternak tahi mata berkoyan2 tu kan. hehe. Mohla kita buat mende2 gerakkan otak pepagi ahad ni okeh!

hari ini, tetibe mahu berkongsi ini dengan kamu semua..

Ya Allah ya tuhan ku,
alhamdulillah atas nikmat hari ini,
di pinjamkan lagi roh untuk bersama ku,
bersambunglah lagi hayat ku ini,
mencari kekurangan yang masih belum sempurna ini..

Ya Aziz ya Tuhan ku,
permudahkan lah langkah dan gerak tubuhku,
bagi memulakan hari ini ya Rabb,
bagi menjayakan nyawa ini menjadi hamba terbaik buat mu,
mencari kepingan hati yang masih lagi belum bercantum, erat.

Ya Mukmin ya Tuhan ku,
aku serahkan seluruh hidupku
hari ini, hari esok dan selama2nya,
kerana diri ini hanya milik Engkau, Pencipta ku,
hanya Engkau yang layak menimbang tara hidup ku..

Semoga doa ini dimakbulkan oleh mu Ya Rabb..
Aku redha segala bicara-Mu..
aminn..

~aimie amalina azman ~


Tak terfikir untuk mencari lesson yang lain. Hanya terfikir untuk berkongsi doa dengan kalian. MUlakan hari dengan berdoa kepada-Nya. Semoga tiap langkah kita, tiap kata kita, tiap gerak geri kita, DIa ada bersama kita, dan kita selalu ingat Dia sedang melihat diri kita ini.

Berdoa ini tidak akan pernah rugi. Tahukah apa yang ditakutkan oleh yahudi? DOa. Doa orang mukmin itu boleh menggetarkan jiwa mereka. Sebab itu mereka berfikiran, cara halus  mungkin bole memecahbelahkan kesatuan ISlam itu sendiri.

Berdoalah, Allah itu Maha Mendengar. Walau sekadar berbisik, Tuhan itu tahu, manusia ini selalu ingat Aku.. =]

Wallahua'lam..

16 comments:

shida said...

nice sharing dear..
Aamiin~~

syarifahsidrus said...

doa itu senjata mukmin
moga kita terus bersyukur atas nikmat hidup dan kurniannya

Lea Isnawi said...

betul tu doa adalah senjata kita
berdoalah dgn ikhlas kat Allah swt
insyaAllah, Allah akan makbulkan :)

Wanie said...

berdoalah tak kire waktu susah atau senang :)

Iffah Afeefah said...

autopost ke ni???/

erm baekla doa pnman dri kn oph

Abg Stalker said...

doa seorg Islam..:) syukran aimie.

anismelon said...

ku serah kan diri ku padaNYA..baik buruk sesuatu aku berserah..

anis tag kamoo..sile sile lah ye..:)

http://anismelon.blogspot.com/2011/10/aku-dan-tagsile-lah-jawab.html

Syuxer said...

satu doa yang bagus..:)..dalam doa itu ada maksud tersirat yang sungguh menyenangkan jiwa

maszull said...

assalamualaikum mimi...bagus tu sentiasa lah memohon doa agar apa yg diingini tercapai segera yer...:)

aimi said...

berdoa lah selagi kite mampu berdoa

SoLy SoLicious said...

Allah suka pada ummatnye yg suke berdoa padaNya

Bidadari Syurga said...

berdoa guna isim ilahi... heeeeeeee... sayang adik...

Nur Zulaikha said...

doa adalah senjata org mu'min..

iPai said...

Amin amin amin ..

moga dipermudahkan segala urusan kita semua ..

Cik Liliy kuat ye .. ada rezeki, ada kemampuan akan ada untuk kerja cik Lily tuh .. Allah itu maha mengetahui dan akan menyediakan yang terbaik untuk kita ..

terima kasih sebab datang blog ..

BlueiceButterfly said...

~amin.semoga dipermudah segala urusan..:)

ctk said...

doa itu sangat2 besar hikmahnya :)