Thursday, October 6, 2011

kebenaran

Bismillahirrahmanirrahim..



Truth by ~ damnengine

Kebenaran itu susah orang nak terima kan? Alhamdulillah bagi yang terbuka pintu hatinya, untuk menerima segala kebenaran walau terpaksa menelan kepahitan di sebalik kebenaran itu..

Bukan mudah untuk seseorang itu meng iya kan kesalahan yang dilakukan. Tambah-tambah lagi kesalahan yang berat.. Kesalahan yang disisi agama.

Bertambah hebat, bila, menegakkan lagi benang yang basah...Berusaha , tak tidur pon tak apa,cari, gali seribu kali alasan untuk membenarkan segala perbuatan yang salah itu..

kebenaran mungkin boleh hilang dimata manusia
tetapi kekal dipandangan Ilahi

kebenaran mungkin boleh disangkal
tetapi boleh dibongkar sekelip mata oleh  Ilahi

kebenaran boleh disorok sekalipun dalam perut bumi
pasti akan berhamburan juga bila tiba saat yang nanti





16 comments:

NA said...

Betul tu. Orang yang mudah mengaku kesalahan dilakukan adalah orang rendah diri dan sedar kebenaran tidak dapat disembunyikan secara mutlak.

-wina1979-

delarocha said...

"sometimes the truth should be remain unspoken"

JIJI YU said...

kebenaran mungkin boleh disangkal
tetapi boleh dibongkar sekelip mata oleh Ilahi

ni je aku tak paham

Ezad Skytech said...

nak sorokkan kebenaran dari mata manusia...tapi lama kelamaan pasti akan terbongkar..lambat atau cepat je..

Mya said...

bila ada kejujuran maka ada kebenaran:)

bobiedanbad said...

semuanya akan terbongkar di sana nanti

nuyui a.k.a miss YUI said...

kebenaran pasti terbukti juga!

Panggil Aku Han said...

sehebat mne pun kita menyembunyikan kebenaran akhirnya nnt ttp akan terbongkar..^_^

Niena Pengembara Ilahi said...

kebenaran... seketika je pahit ... :)

maszull said...

salam mimi...kalau dah salah tetap salahkn...:)

msredcheesecake said...

Ada juga yg tak membenarkan apa yg salah, tapi juga tak cuba betulkan yg salah....

Fatin Mraz said...

benar tuh.. sgt setuju..

ciK LyndaWawa said...

betul..kebenaran memang tak boleh disorok...tapi kejahatan lagi laa cepat taukan...

shera said...

tak ada gunanya menyorok kebenaran... kebenaran pasti tidak dapat disembunyikan di mana2

CTK said...

kebenaran akan terbongkar suatu hari nanti.. sO,jgn lah menipu..hOhO..

Jue said...

betul2..kekadang tu ada sesetengah mende better kekal camtu
sbb kadang2 kebenaran itu menyakitkan
uwaaaaaaaaaaa