Thursday, October 27, 2011

11.37pm ~ spontaneous #9

Bismillahirrahmanirrahim..







walau ayah selalu "jauh"
dengan kerja, dengan aneka penangan hidup,
tapi anak ini selalu ingat tumbukan di lengan ni.
jauh bukan penghalang kan?

walau kakak kayu itu di Johor,
tetapi jiwa selalu dekat bila menangis
jauh itu bukan penghalang kan?

walau kakak air bakal di UTM kL,
tetapi selalu ingat Lily putih yang diberi,
jauh itu bukan penghalangkan?

walau kakak api itu di putrajaya,
kemarahan nya dahulu selalu mengingatkan diri supaya tidak lagi dipijak,
jauh itu bukan penghalang kan?

walau opah jauh di utara perak,
tempoyak opah selalu meleleh kan air liur ni,
jauh tu bukan penghalang kan?

walau kak long kak ngah ngn boboi tak pernah ketemu,
keceriaan kamu  semua selalu dihati opah,
jauh itu bukan penghalang kan?

oh, sebelum terlupa kan..

ya, kamu! kamu yang selalu bace entri ni,
walau aku tak pernah ketemu kamu dan kamu,
kehadiran kamu dan kamu, igauan hari2 mimi,
jauh itu bukan penghalang kan?


ohh, kamu lagi, jangan lah kecil hati , saya ingat kamu..

walau "kamu"  itu tidak terlihat dimata,
tak kedengaran di telinga ku langkah "kamu",
tetapi aku selalu merindui mu,
jauh itu bukan penghalang kan?


Jauh itu sekalipun tidak menjadi penghalang, malah menambah kan buah rindu dan kasih dan sayangnya yang datangnya dari Tuhan untuk dimiliki semua ~ selamat malam semua!


nape macam panjang bebeno spantenous aku tu, hee..spontan la tu, spontan yang ditulis dari fikiran =]



24 comments:

cik violet said...

banyak nye spontan dia..hehe..nice2..ingt2 la kte yg jauh ni ea..haha

Eera Shera said...

sweetnya...

jauh di mata dekat di hati..

;)

Iffah Afeefah said...

Atok pon jauh lala

zahidah seran said...

yang jauh kita dekatkan....=))

Paris Lipton said...

alololo cuwitnye...karang novel plish!

Lea Isnawi said...

suka ayat kat gambo tu
jarak bukan penghalang cinta kita kan

Bidadari Syurga said...

kamu tu sapa? heeeeeeeeeee... bf lettew? comellah entry nie.. pic comel... hahahahhaha

p/s: nak cium dia....

Wanie said...

ramainye kakak die..haha

gudnite lily :) mimpi 'kamu' ye malam ni..hehe

speak on mind said...

biasa la orang kreatif, spontan pun boleh jadi panjang lebar..hehehe..by the way, menarik. Suka membaca nya :-)

sis92 said...

andai aku tiada disisimu
jangan aku terus kau lupakan
lalala :P

ShahzCudin said...

keratifnya ayat..kagum la..

Baha Andes said...

jauh dimata dekat dihati...

Selamat hari blogger.

Ijah EmoTemo said...

hee sweet je!
tp mmg yg jauh sentiasa akn dkt dihati gitu! hiks.

Mya said...

yg penting, dekat di hati=)

Umie Artoqiemie said...

:DDDDDDDDDDDD jauh dimata dekat dihati

abah khalisha said...

Teknologi dah canggih

JIJI YU said...

itu lah indahnya ukhuwah bila betol2 ikhlas

ctk said...

wah..aku akan sentiasa mengingatimu mimi..smOga persahabatan kita berkekalan..INSYAALLAH :D

Kaca Lensa said...

waaa... pttla ak trmimp2 ang mln td.. rinduny ble bce ni.. sob3...

'kamu' tu.. ehem222??.. kim slm na kt 'kamu' tu.. hik3.. =P

Hanie_Dew said...

jauh memng bukan penghalan skrg. skype kan ada. uhhuhuhuu

asnizaziz said...

jauh lebih dari 2 marhalah tak? :p

ciK LyndaWawa said...

bez ayat tu...hehehehehe=]

Chegu said...

Btol2, jarak bukan sgala nya, nak seribu daya, x nak macam2 kata... Biar berpisah bagai adam dan hawa, cintanya bertaut biar bertahun, ttp setia

sergeant keroro said...

true, and just true :)