Tuesday, October 4, 2011

PMR ~ kertas 1, Bahasa Melayu

Bismillahirrahmanirrahim..





soalan no. 29 :

Pelajar yang tidak menyiapkan kerja rumah itu seperti ________ apabila guru meminta semua pelajar menghantar buku latihan masing-masing.
A. abu atas tunggul
B. cacing kepanasan
C. rusa masuk kampung
D. telur di hujung tanduk















lepas keluar dewan, ade kawan adik yang berbangsa Cina tanya adik saya, " apa itu, abu, atas tunggul? aiyoooo..."


kikiki..macam-macam peel, ha, kome yang bijak bestari yang mesti teror BM ni, apa jawapannye? kiki..sila jawab cepaattt! =.<




20 comments:

Myra Jay said...

Cacing kepanasan????
Betul tak.. ;)

K O R I E said...

haha.. abu atas tunggul?
grr. 1st time dengaq ni..

NA said...

Hehe buat macam kuiz lak.

Jawapannya B. cacing kepanasan.

-wina1979-

nuyui a.k.a miss YUI said...

jwpn dah tau..

tp mksud abu tu? erk..

p/s: mai la keje kat ipoh ni..waaa..

SoLy SoLicious said...

cacing kepanasan !! yeah...sy bertol..100%..heeee

anamizu said...

mesti budak cine tu jwb A kot kan? hehe :P




luv,
cik ana :)

Cik Sara said...

Angkat tangan masa exam..

Petugas : Ye? Awak ada masalah ke?

Me : Cikgu, banyak2x ayat ni, B C D saya pernah dengar.. Tapi "abu atas tunggul" macam pelik je..

Petugas : Urmmm..dah tahu pelik, bukan jawapan dialah tu..

Ohoooo..terus cancel yang A..pilihan jawapan semakin berkurang..

Gelugoq said...

E)Aur dengan tebing. Kan?

mr.ninja ^___^ said...

yg lgkap ialah..
'seperti abu di atas tunggul,datang angin terbanglah dia'

maksudnya : Kedudukan atau pekerjaan yang tidak tetap, sewaktu-waktu dapat dipecat dan sebagainya

abu atas tunggul lebih kurang mksudnya dgn telur di hujung tanduk

JIJI YU said...

berdarah la bontot abu

KaK LimAh Si SupiR said...

aiyakkkkk..kaklimah xtau :P

Mya said...

B? betul x?

bloghok said...

aku berat jwpn b..sama cm mia kita..kahkahkah

::Miss Hearty:: said...

hehehe..cacing kepanasan kot.lama xblaja BM daaaa :p

Cik Jannah said...

cacing kepanasaan. hh

Bigdaddyz said...

dasat2 soalan sekarang...penin...hehe

maszull said...

salam mimi...jawapan nyer b lah kn...:)

p/s nak masuk sekolah blik la...:)

Ezad Skytech said...

abu atas tunggul..tak pernah dengar la pulak...heee~

ciK LyndaWawa said...

eh....camtu soalannya?huhuhu

M Fizan said...

haha,,terang2 cacing kepanasan.. abu tak duduk atas tunggul.. jadi sila abaikan..