Saturday, October 29, 2011

11.25pm ~ sikit-sikit anakku..

Bismillahirrahmanirrahim..




anakku..
mari sini dengar kata ibu,
ibu mahu berbicara seketika dengan mu..

Apa ibu? aku sentiasa ingin mendengarkan bicara mu..

"Barang siapa berjuang sekuat tenaganya, sesungguhnya dia berjuang demi kebaikan dirinya sendiri." (Surah al-Ankabut, ayat 6)

Pernah baca kan surah itu? Sudah kamu hayatinya anakku? Kalau masih samar-samar, ibu mahu berbicara lagi anak ku..

Katakanlah ibu, aku sentiasa mahu mendengar kannya...

Mungkin kau selalu sedar atau kurang sedar akan kehidupan yang digarab kini, adalah hasil usaha kita sendiri. Kacang soya sekalipun, tidak akan berubah menjadi tempe jika tidak dieram, jika tidak di adun mengikut rentaknya.Walaupun itu tiada yang mustahil, jika Tuhan itu merubahnya dalam sekelip mata sahaja.

Mungkin kamu juga sedar, atau dengar dengan kisah kura-kura dengan arnab itukan. Kura-kura itu, lambatnya tidak sekali menjadi penghalangnya. Lambatnya kerana redha dengan keistimewaan dari Tuhannya. Lambatnya dia bergerak ,menjadi bualan cerita seluruh warga dunia. Lambatnya juga menjadi haiwan paling tekun berusaha ke arah memacu kejayaan.

Maka selagi kamu berusaha ke arah itu, teruskan , teruskan dan teruskan setekun kura-kura itu. Baik kamu berjalan di muka bumi, baik juga kejayaan yang bakal dijalani..

"Allah memimpin orang-orang yang berjihad di jalan Allah ke arah jalan-jalanNya. Sesungguhnya Allah bersama orang yang berusaha memperbaiki amalannya." 
(Surah al-Ankabut, ayat 69)

Kamu tidak pernah keseorangan dalam menjadi anak yang tekun sayang. UCapkanlah dalam dada mu, Selamat tinggal kegagalan, selamat datang kejayaan.. ~

Baiklah ibu, kata-kata dari bibir mu menjadi doa buat anak mu ini, menjadi anak yang tekun dalam mencapai jihad ini..amin..






mimi harap kome dapat serba sedikit isi dalam cerita pendek ni ye.Nak bagi tawu kome! mimi ada kure2 comei. baru beli tadi..kiki :




Funtions? 2 in 1 nih :

1) ase2 nantok owang sebelah drive,ini kekure bole jadi bantal polok!
2) bekas cd. Cengkerangnye melindungi cd daripada dicerobohi..kiki

comei kan?  selamt malam semua! =p




21 comments:

Norlida Ramli said...

nice la peringatan dr ibu ni..hehe

kiut ngat aih kura2 ni. nak curi!!!!

Nadzirah K. said...

peringatan buat diri sendiri,
btw,kura2 tu comel :)

Iffah Afeefah said...

tringat ibu y sedih penyu kalah hehe

Faaein Talip Roy said...

menariklah mimie.. suka baca..

kure2 comel.. pinjamm buleh? hehehe..

Asyikin said...

entri ingat mengingati sesame kite ^_^

sis92 said...

nice sharing dear :)

syakey said...

insyaAllah, marilah kita menuju kejayaan ;)

comelss aih kura2nya ;D

Juliet_iRa~" said...

comelnya kekura..;p..

ada kekura warna lain x?heee..

psss : nice sharing..

Cik Jannah said...

peringtan untuk anak2 ibu kelak jugak. ehehe

cik najihah said...

nak kure2 kat atas tu bole x hihi

Mya said...

thanks untuk entri ini. tapi chup! kura2 itu comel =)

BlueiceButterfly said...

~peringatan yang berguna..:)

iMBobo said...

dgr pesan ibu :)

vincenzo carlone said...

Nice blog information !Gossip

Wanie said...

baik ibu..selamat tinggal kegagalan, selamat datang kejayan :)

wanie ade gak kura2 tapi versi lain..function die letak henset..hehe

Wanie said...
This comment has been removed by the author.
anismelon said...

nice entry mimi..mudah mudahan anis sentiasa terdorong untuk perbaiki diri..:)

Bidadari Syurga said...

bila akak pandang mak akak waktu tidur masa tgk tv... akak terfikir sesuatu.... rasanya... tak terluah...

p/s: kalau tak mampu beri kebahagiaan dunia sekurang2nya akak nak jadi anak solehah...

Bidadari Syurga said...

sweet kekura

Lia Irdelia said...

info menarik!..

nice la kekura tuh.

heee

ctk said...

semoga tuhan sentiasa bersamaku dlm berjihad ke jalanNYA :)



*btw cOmeynyer kura2 tuuuuuuuuu!