Tuesday, October 25, 2011

menangis lah sayang

Bismillahirrahmanirrahim..


menangislah sayang
kerana air mata itu memang milik mu
tanda sayang nya Tuhan, untuk kamu..

menangislah sayang
air mata itu selalu mendengar kata nestapa hati mu
air mata itu, bicara Tuhan bersama kamu..

menangislah sayang
walau air mata itu mahal bicara orang dahulu
mahal itu selayak nya untuk kamu 

menangislah sayang
aku tahu, air mata itu sangat hebat berperang dengan jiwa mu
tetapi aku pasti, jiwa mu lembut persis air yang menitis di hujung jari

menangislah sayang
berbicaralah dengan air mata yang memayungi diri
Tuhan itu mendengar tiap bicara itu..

sayang,
lemah nya diri bukan untuk di takuti
lemah nya diri untuk di gagahi..
kesakitan kamu itu selautan cinta-Nya buat mu..
kesedihan kamu itu seatmosfera cahaya kasih-Nya buat kamu..

jangan pernah merasakan diri kamu ..
sesak tidak mampu bernafas
lahirnya kamu dari Rahim ibu mu..
Rahim, yang Maha Penyayang..

sayangnya Tuhan dengan kamu..
Jangan pernah merasa lelah..
terimalah "sayang" dari Dia ini 
kuat ya!


Puisi ni dibuat dengan spontan sebab semasa seorang sahabat sedang merasakan jiwa nya sangat sakit, dan pada masa yang sama, mimi pernah melalui apa yang dia rasa masa seketika dulu..

mimi macam terasa apa yang dia rasa. Mungkin sama  tak serupa, tetapi, zahirnya manusia akan mengalami kesakitan jiwa lebih parah daripada kesakitan fizikal kan?

kesakitan jiwa inilah "sayang" nya Tuhan untuk kita. ONce kita dah melepasi kesakitan ni, mesti rase, "pehhhhhhh, bes gileeeer kot.." 

Nilah hadiah tersembunyi Tuhan.. Merasai kesakitan untuk keindahan di jiwa yang abadi ~

11 comments:

Addin said...

Addin pernah melaluinya . memang sangat sakit. tapi lama lama pulih alhamdulillah :)

pengalaman & pengajaran yang indah .

Iffah Afeefah said...

Opah terase ign mngis wlpon tatau spe syg y dmksud kan wakaka

syakey said...

Allah lebih mengetahui. apa yang sakit kita lalui, kalau penuh dengan kesabran di lalui, insyaAllah ganjaran lebih baik akan kita dapati ;)

Luqeem™ said...

terasa sebak didada,
memikirkan rintihan
adakah balasan diberi setimpal
dengan apa yang di laluinya

maszull said...

assalamualaikum mimi...mesti ada sesuatu maksud dlm n3 ni dan maknanya begitu mendlam semoga dpt menjalani segalanya dgn sabar....:)

n3 yg sedih dear...:)

ctk said...

menangis lah ketika mengingati betapa alphanya kita dengan tuhan..huhu..tapi ct selalu menangis ngan bende xder pekdah..semOga tuhan sentiasa bersamaku..

Ezad Skytech said...

rasanya setiap orang pernah lalui perkara yang sama macam ni kan...yang penting kita kena sabar la ye..:)

ShahzCudin said...

diberi sedikit kepayahan agar kita ingat padaNya..jgn la dgn kepayahan tu kita jauh dariNya..

Lia Irdelia said...

menangis itu indah bila kena pada tempatnya.. :)

zahidah seran said...

menangis boleh legakan jiwa yang berduka...
semoga Allah sentiasa sayang pada kita..

Wanie said...

pandai berpuisi rupenye mimi ni eh..

seminggu klu tak kuar air mata tak sah..:D