Friday, October 21, 2011

awat hang ni klasik sangat ha?

Bismillahirrahmanirrahim..




Lo, hang ni tengah hari buta cam ni pon minum teh tarik, semalam dah minum kopi... macam oghang tua-tua la hang ni...Ce minum teh air ke, sirap ais ke.. sejuk je..

erkk! ehh... bes ape.. sedapp je, nyaman je minum air panas.. hehe (sengih macam kerang tak busuk)













hohoh, ni muzik kurun bile hang dengaq nih..

Lagu macam ni la layaaaaannnnn, tak di mamah zaman. Hang kenai ke Datin Julie Sudiro?

erkk.. tak.. sape tu, opah sape hang sebut tu?




wewiiitt! aku suke weh, dapat satu volkswagen lame ke, mini cooper cam mr. bean pon jadiklah.. heee.. hari tu masa RMR (Retro Malaysian Riders) buat event pon, tak dapat pi jugak weh..

lo.. hang ni, cukup cukup la dengan protataip dok penuh atas meja tu aihh..





weee~ apa persamaan dengan ketiga-tiga dialog di atas? yaaa.. pandai.. semuanya mengenai citarasa ku yang berjiwa Klasik or Tradisional or name lain nya adalah Retro style! hehe..

Mimi memang pencinta sume bende ke arah retro.. Ha, lagi satu, kaca mata Rayban, pun semart gak.. Suke kumpul dan tengok jela orang pakai, sendiri pakai erk cam  Dong DOng Si Mata Lapan pulak kan.. Tamolah.. Tak comei.. =.=

Biar la orang nak kata ape pun, mimi tetap begini.. heee.. Old skool orang potih cakap lah.. MUngkin sebab enviroment hidup mimi selalu di kelilingi dengan orang tua, so, sedikit sebanyak semuanya terdedah dengan corak kehidupan pesen orang tua kitalah.. heee..

Tak lapuk dek Ujan, Tak lekang dek panas, ecewah! kekadang ase macam style jugak kan. Ada kedai makan kat Taman U kat JOhor dulu.. kedai makan ye, wallah,siap piring hitam tuh, botol Coca Cola zaman bile punye ntah, siap dengan beca zaman portugis gamaknye dalam kedai makan tu.. heee.. So, sempat la jugak bergambo kan..

sejarah, barang antik, jiwa Retro dan klasik, dah macam pelengkap hidup.. heee.. Seterika lame tu, bukan senang dah nak jumpe sekarang. Televisyen Itam putih, umah kome ada tak? umah opah mimi ada lagi..wee..alhamdulillah, sempat la nak menikmati zaman retro dulu..

kalau lah dapat sekali ke zaman dedulu..besnyeelah...  =]


13 comments:

Ini Kisah Tia said...

ecehhh .. nak pergi zaman 80-an lah ni :)

Ezad Skytech said...

betul2 retro ni mimito...hee~

tapi volkswagen lama tu..serius..smart kan..(^^,)

Iffah Afeefah said...

Hehe minat xsalah lq opah

ShahzCudin said...

ok gak retro..byk nostalgia..

SoLy SoLicious said...

mini cooper cun pe..nostalgia..heee

merahitujambu said...

mini cooper??skang dh upgrade jadi lagi moden..x best laa kecik..ni nk masuk zaman 60 aN KE..=P

♥ norlida ramli ♥ said...

mmg classic tp kiut ngat!hehee

bobiedanbad said...

kita punya minat yg sama hahaha

naim said...

tudia2

loghat utgha habih keluaq..:P

Bidadari Syurga said...

dibesarkan dengan mendengar lagu old classic enggeris n malay buat akak lebih menghargai telinga dengan lau berentak landai gitu.. takda byk elemen bingit...

p/s: bila tgk kene comel merah tu... teringat keta baba akak dedulu... hahahah comel cenggitulah... dulu murah adik... la nie... yg tu dah beratus ribu bagai....

JIJI YU said...

lorh...stylo pe retro

Cik Eka said...

retro cntik..eka pn suka..
kalau lah tahu fesen skang ni semua asas yg dulu2,dah lama suh makcik2 simpan baju depa semua..
hehe

eka x mnum teh tarik sebab ada susu pekat..lama sgt x mnum dah

ctk said...

wah bagus..ade gk pewaris generasi klasik..hihi

ct sekarang nk minum air panas je..kata org ais tu mengemokkan..uwaaa...