Thursday, October 27, 2011

lessOn 106

Bismillahirrahmanirrahim..




Lembaran khamis dimulai baru,
mencari sesuatu untuk diri,
inilah pembuka lessOn yang baru,
diharapkan menjadi tatapan semua warga lili.

sihat tak kome? hidung mimi ni biaselah sroottt srooott  berair pepagi sampai ke tengah ari, Peresdung TEgar kate kan =]

jom tengok lessOn hari ni!






Disebab kan semalam mimi bermogok abis-abisan dengan si HP ni, kerana tak nak bagi langsung kerjasama, makanya, nak hadiah kan kome dengan doa untuk :


Sabar merupakan perkara yang diulang-ulang dalam Quran. Memang perkara yang dijulang-julang dalam kitab suci ini kan?

Betapa SABAR ini dituntut sangat-sangat dalam ISlam, dalam Iman di dada, dalam diri, dalam sanubari, segala dalamlah.

Bila perbuatan melampaui tahap kesabaran itu, terimalah akibat yang bakal mengundang diri. So, pilih lah, nak SABAR ke nak TANGGUNG AKIBAT yang kebarangkaliannya lebih kepada negatip.

so, semalam, mimi memilih untuk SABAR dengan laptop ni, maka tak  dapat nak Blogsnorkeling sangat dan tido dengan aman damai. hehe.

Moh la bersabar banyak2 ye kome!




17 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

ewah..berpantun dia..

sbr sbr dan sbr ni yunk..huhu..

naim said...

kesabaran mesti ada..

:)

mas saari said...

kalau tak banyak sabar memang tunggang langgang lah hidup kita ni..

Zul Fattah said...

sabar itukan separuh daripada iman.. be strong k.. aja2 fighting.. haha

yen(toka ziizokukuto) said...

terima kasih lily :)

A.I.N.S.Y.A.H said...

sabar...sabar..tgh sabar ni..lau mrah pun pndam jer..pas2 nangis sorg2 ;D

NA said...

Mimito ada masalah lappy ke? Sama-sama kita bersabar.
Jaga diri dan kesihatan :)

-wina1979-

Norlida Ramli said...

sabar tu separuh dr iman :)

Pendamba Mawar said...

ngah bersabar ni.hikhik

speak on mind said...

Entri yang sangat baik dan membina. Semoga kita sama-sama beroleh kebaikan :-)

Iffah Afeefah said...

K.ngh pon nga bsabar ni

SoLy SoLicious said...

xbape nak sabar komen sini..hehee

Saiazuan said...

amin :)

Kakzakie said...

Yg sedih ni mimi mulut kata sabar tapi hati tak nak ikut... nakal betul hati ini kena ubat doa yg mustajab betul tak.

anismelon said...

bersabar lah selagi mampu..sabar lah wahai anis..

sis92 said...

kadang2 rasa sudah cukup bsabar
tapi kesabaran juga ada hadnya :)

ctk said...

sama2 lah kita bersabar ye...tuhan akn lebih sayang pasni :D