Thursday, October 27, 2011

apa yang aku dapat di sini

Bismillahirrahmanirrahim..




apa yang aku dapat di sini?
kalau nak cerita sampai esok lusa pon tak abis
cukup yang melengkap kan hidup
yang masih belum sempurnakan mu ~

dulu berderet gambar di FB
sekarang gambar mende tak hidup jek
segan ke?
segan lah jugak sebab dah macam2 jadi..
ada yang berbaki, sebab kawan Tag,
so biarkan.. kenangan bersama kan?

dulu susah jek nak terima bila
orang cakap yang buruk
pasal diri sendiri..
sekarang, hadapi dengan senyum tak perlu kata apa2
sebab hakikatnya manusia itu ada Baik dan Buruk
jadikan itu sandaran yang terbaik untuk berubah.

dulu ase sedih sangat
sebab menghitung nasib bila nak dapat kerja
tetapi di sini aku belajar tawakal yang sempurna
memang perit menelan hari2 yang jemu menunggu,
tetapi kenapa nak ragu dengan Tuhan yang Maha kuasa kan?
pasti yang terbaik sedang bergelodak
tak sabar nak jumpa dengan daku!


sebenanrnye, belog ni memang banyak kebaikan dari keburukan. Yang pastinya pilih yang terbaik untuk diri sendiri. Yang kat atas yang mimi senaraikan tu, semua yang mimi asekan sejak mimi berbelog. alhamdulillah =]

kenapa nak pilih yang mendurjanakan diri sendiri kan? sangat lah tak berintegriti langsung walau pun tak tahu makna kata integriti tu. hehe.

hidup ini satu pilihan =]

once u have make a choice, just go through it, u will know the reason of the choice!



17 comments:

JIJI YU said...

maknanya ko dah makin matang

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah..matangnya twin ni..alhmadulillah..

cik pulau said...

ehmm tu lah..
seakrang masih belajar untuk sabar menunggu..
menunggu untuk posting.
yang pasti Allah akan sediakan yang terbaik untuk hambanya yang sabar..

Syahbinar Shuib said...

huhu...just follow the flow :)

suzyana naim said...

"once u have make the choice , just go through it , u will know the reason of the choice !" setuju sgt2 ... :)

naim said...

Yang baik dijadikan panduan,.,.

syakey said...

aimie banyak share benda ilmiah. sangat bagus macam tu :)

Eera Shera said...

kita sendiri yg pilih, nak yg baik atau yg buruk..

adam said...

speechless :D hahahaha (abaikan komen ni)

Yana Houry said...

=)

maszull said...

assalamualaikum mimi...semakin matang dlm melayari kehidupan ini...

baik buruknya kita sendiri yg tentukn moga sentiasa mendpt kebaikan dlm hidup mu dear...:)

Iffah Afeefah said...

Yup kngh da plih bahagia

siap jd kaunslor die

hebatkn

Lia Irdelia said...

setiap yang berlaku...
ada hikmahnya...

usaha dan berdoa..

go..go..go.. :)

Fathin Fazila Razali said...

jgn pernah kecewa dgn hidup. Allah mungkin nak beri yang terbaik. bersabarlah. :P

Wanie said...

same la kite, tanam anggur di rumah..ke mimi dah dapat keje?

ctk said...

bagus2...makin lama kita dah makin boley berpikir kan?...semOga banyak iktibar dan pengalaman yang dapat kita jadikan panduan untuk masa depan :)

ciK LyndaWawa said...

insyaAllah,ada yang terbaikuntuk kamu nanti..saya pun lum dekeja jugak..=]