Monday, October 24, 2011

pentingnya Sahabat itu

Bismillahirrahmanirrahim..




Penting kan sahabat tu? semua orang dalam dunia ni mesti ada sahabat. Tak kesah la die nak memilih sahabat dia tu dari aspek macam mana. Kucing yang dipelihara tu sendiri kawan kan. 

Bila dah melangkah dalam arena belog ni, bagi mimi, penting untuk ada,seorang pun jadilah, seorang sahabat yang tahu menahu tentang status kita ni kan. BUkan status hanya berkongsi gembira je, status sedih yang lebih penting sebenarnye.

Mungkin ada sesetengah orang tidak kisah dirinya tidak diambil peduli, tetapi Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Dia akan selalu hadirkan kita dengan orang yang penuh kasih dis sekeliling kita, yang masih sudi untuk mendoakan kesejahteraan kita, yang sudi untuk meminjamkan bahu untuk diri kita yang sedang nazak ni.

Sebab apa  mimi cakap penting tadi? kita bukan nya tahu apa yang akan terjadi di waktu kehadapan nanti kan,mungkin kita ditimpa musibah ke, sakit teruk, masa nilah sahabat yang mengetahui status kita nila yang akan menyebarkan kepada sahabat yang lain. MUngkin sedikit sebanyak, kata semangat, berkat doa sahabat itu, akan menjadi pelindung buat diri kita kan.

semoga akak amy dilindungi-Nya. Masih tak tahu kesahihah keadaan akak ni (admit wad sebab denggi ). Tetiba ase susah hati pulak.. T__T


sape nak jadi sahabat mimito? sila pok2 mouse dengan comei sebanyak due kali ye =]



21 comments:

Iffah Afeefah said...

Sedihkn

doakan die

smoge sehat cpt

Umie Artoqiemie said...

kami mendoakan kesejahteraan & kesihatan lily,,,

SoLy SoLicious said...

semoge kak amy cepat sembuh.. :)

eva said...

smoga sembuh cepat.. doa jgn berhenti.. ;)

merahitujambu said...

insyaALLAH..jg dri yaa

naim said...

semoga cepat baik..

^_^

Hanie_Dew said...

kepada kak amy,semoga cepat sembuh.kalau dikesan awal insayallah...

kepada aimie,kitorang sentiasa doakan kamu.menjadi sahabat kamu.pertalian sahabat terjalin tak perlu besua muka pun.

diana said...

orang paling kurang sahabat datang menyinggah...:p
walaupun kurang sahabat tapi
akak ada sorang sahabat yang setia ke akhir hayat..:p

syarifahsidrus said...

punyai sahabat itu indah kan :)

moga cepat sembuh pada kak amy tu :)

Hanie_Dew said...

mimi.jom kerah otak buat Voice It!

EmpayarUtama said...

Aku pun doakan yang sama

Hanie_Dew said...

tak sabar nak baca hasil mu dear.

AyiLarimA said...

Teman, Sahabat, Rakan, Kawan ~
Itu semua penting dalam kehidupan kita. If satu hari nnti kita dah xde sape ntok b'gantung harap, dengan mereka2 ni laa tmpat kita mengadu segala masalah.
Tapi, harus diingat. Pilihlah seseorang yg boleh dijadikan teman, jangan smpai salah pilih ye syg :D

Cikli said...

kawan umpama bintang, dia selalu ada tapi kadang-kadang tak nampak

Totie@Tomy said...

kawan ni penting tp kadang2 kita kena pandai pilih kawan..kawan baik menjadikan kita baik..kawan yang jahat lak kita patut banyak bagi nasihat berhemah padanya moga dia berubah pada kebaikan..

Jue said...

Btul2 sahabat itu penting x kiralah rapat atau x
Moga kak amy cpat sembuh. Ko jgn lupe doakan =)

miss Fyqa said...

betul tu..sahabat tu pnting..

smoga cpt smbuh kak amy tu.. Insyaallah :)

sha my heart said...

nak jadi shbt aimie..

smga kwn aimie sht ye..

Addin said...

pengalaman lepas buat addin susah nak ada sahabat baik. um :(

p/s : doa kan utk akak amy . Amin

ctk said...

sahabat penting untuk menyuluh cahaya apabila kita dalam kegelapan :)

p/s : semoga dia cept sembuh

Lia Irdelia said...

terharunya,,,
huauauaa..
itulah bezanya sahabat, rakan dan teman.. :)