Wednesday, October 19, 2011

bunge itu sinonim dengan ku..

Bismillahirrahamanirrahim...




walaupun aku bunga
aku bisa menjadi perkasa
yang bisa melukakan
mana-mana yang menikam ku..

walaupun aku bunga
aku masih mampu
menarik ribuan kuntuman bunga
berdiri
rumbuh segar bersama ku..

walaupun aku bunga
aku mampu
menyebarkan debunga ilmu ku
serata dunia ini berpijak

walaupun aku bunga
aku bukanlah mudah untuk dipatahkan
kerana ada duri
yang sedang melingkari tubuhku..

walaupun aku bunga
aku tahu aku mampu menarik
jutaan kumbang menghampiri ku
tetapi aku tetap
mahu memilih satu

walaupun aku bunga
aku tidaklah selemah yang disangka
embun yang hinggap di kelopak ku
menemani ku berjuta tahunnya
seandainya ini lah takdir untuk ku..




ditulis semasa tengah dalam fasa mendiam kan diri, 13 oktober 2011, rindu belog tapi  bisu..so buat autopublish senyap-senyap..kiki =]


17 comments:

Unknown said...

bunga ape tu eh

Nadzirah Kamarazaman ( NK ) said...

betul tu....

Unknown said...

bunga lily...

Nasz said...

hehehe. ye la. bunga apa tu? bunga ini dah dipetik orang atau belum?

Nasz said...

hehehe. ye la. bunga apa tu? bunga ini dah dipetik orang atau belum?

yen(toka ziizokukuto) said...

ni haa,,kumbang ijau dah sampai,,

MizzTina said...

cantek..

Unknown said...

Sbb tu bunge ati atok lalala

BeloG MTT said...

Berbunga bunga baca entri ni ^^"

Zahirah said...

puitisnya. hehe. keep it up akak. teruskan berusaha. jangan cepat mengalah :)

Kancil 8349 said...

penuh dengan makna yang tersirat

erysweetie said...

suke bunge ros mawar merah berduri.

ewah =)

Aleen Aiden said...

amboi3..kemaen die.

syakirahmn said...

bunga bunga cinta....
layu di pusara......


eh,tetibe pulak kn XD

syarifahsidrus said...

jadi bunga yg berduri..:)

anamizu said...

kenape dalam fasa mendiamkan diri??
kenape?kenape?kenape???



luv,
cik ana

ctk said...

bunga mawar yg berduri2 kan :D