Wednesday, October 26, 2011

11.56pm ~ kamuuu, panjang...

Bismillahirrahmanirrahim..




Pertengahan 2004,
aku masuk ari isnin,
kamu masuk hari selasa,
ohh, tidak mengapa,
masih bersebelahan katil.


aku masuk kelas mekanikal,
kamu masuk kelas elektrik,
masih lagi 1 level yang sama,
ohh, tidak mengapa,
masih boleh rehat sama-sama.


aku jadi pengawas sekolah,
kamu jadi pengawas pusat sumber sekolah
aku hijau kamu jingga,
ohh, tidak mengapa,
kalau gaduh kamu mesti peluk aku dulu.


aku pindah bilik 2005,
kamu masih di dorm yang sama,
tidak lagi bersebelahan katil dengan kamu,
ohh tidak mengapa,
masih pegi prep  sesame.


aku lambat kau tunggu
kau lambat aku pergi dulu
aku nak jage orang perhimpunan pagi,
ohh tidak mengapa,
habis kelas pegi dewan makan sesame.


habis spm aku ke matrik,
kamu ke poli,
lain sudah hala tuju,
ohh tidak mengapa
kan rumah kita masih dekat-dekat.


abis matrik aku masuk U
kamu sudah abis poli.
aku selalu teringat kat kamu
ohh tidak mengapa
cuti semester nanti jumpa lagi.

aku abis U
kamu sudah segak bekerja,
sudah lain dunia kita.
ohh tidak mengapa
mesti kamu ingat aku kan..

aku masih disini menunggu kamu
kamu gembira disana dengan dunia kamu
rindunya dengan kamu, panjang!
ohh tidak mengapa,
jauh dimata melayang lagi fikiran aku entah kemana.

aku disini susah hati mengenangkanmu,
mengharapkan kamu menjadi terbaik di sana,
sebab aku tahu kamu memang baik
ohh tidak mengapa
Tuhan itu selalu menjaga hamba-Nya..

panjang!
jage diri baik-baik,
walau aku pendek,
kau selalu melihat aku panjang. 
semoga panjang baik disana. 
aku rindu kau panjang!



(luahan di atas bukan saya atau siapa-siapa ye.. heee.. selamat malam kome!)





13 comments:

Iffah Afeefah said...

Rindu kwn ye opah

oph kngh da tkad. Nk be profsionl. Stelkn mslh jiwe

ctk said...

olololo..pendek rindu panjang...kiut sgt bunyinyerr..hihi

xpew, semoga tuhan jge persahabatan kamu :)

Wanie said...

panjang dah lupe kamu ke ni?hehe

Norlida Ramli said...

hehe,,kiut je entry ni..

panjang..pendek rndu kt ko nih ;p

Baha Andes said...

rindu panjang...

Umie Artoqiemie said...

ecececececcehh..panjang dengar tak? dia rindu awak tuh haha..

Murnie said...

auww .. so sweet ..

Kancil 8349 said...

bestnya dapat kawan macam kamu...

nuyui a.k.a miss YUI said...

kat yui ingt dak??hehe..

rindu rinduan ea..

syarifahsidrus said...

uishh..sapekah itu?hahaa

Nalisa Syahira said...

panjang oo panjang , ni ha , si pendek rinduu ni .

Chegu said...

nice...panjang, meh balik kg meh...hehhe

Kaca Lensa said...

ERRRKKK... cm sme je situasi.. huhu..