Tuesday, October 18, 2011

aku dah BESO!

Bismillahirrahmanirrahim..




wahai aimie amalina
sedarkah engkau hari ini hari apa?
sudah berapa lama engkau diberi pinjam nafas itu?
sudah banyak mana dosa yang engkau kumpul?
tidak terlintas langsung kah engkau mahu menikmati syurga di sana nanti?
apa yang engkau sudah berikan di penghidupan ini?
bahagiakah kedua ibu bapa mu sehingga saat ini?
bahagiakah juga manusia yang di sekeliling mu, yang jauh, yang dekat?
apa pencapaian mu sehingga ke saat ini?
bersediakan engkau menempuhi duri yang lebih berbisa di luar sana?
sudah kah engkau habis menggali segala isi perut bumi-Nya ini?
apa dosa pertama yang engkau lakukan hari-hari?
apa puas sudah engkau mencipta kemungkaran dari kebaikan di bumi-Nya ini?
jika Izrail datang disisi tika ini, bersediakan engkau?
insaf
insaf
insaf
syukur
syukur
syukur
syukur










alhamdulillah..
ya Rabb atas peluang yang keberapa entah kalinya yang Engkau hulurkan kepada ku sekian kalinya..
alhamdulillah atas segala nikmat kasih dan sayang yang di berikan kepada nya sehingga saat ku menjadi 23 tahun ini..
syukur!

Tuhan!
moga aku tidak lagi seronok melangkahkan kaki ku membayangi dunia kemungkaran
semoga kelahiran yang ke 23 ini, menjadikan aku wanita yang dicintai-Mu Tuhan ku!

Tuhan!
kurniakanlah rahmat yang berpanjangan buat kedua ibu bapa ku yang berpenat lelah dalam kelangsungan kehidupan mereka di bumi ini! peliharalah mereka dari sebarang kejahatan yang sentiasa membisikakan kata nista ke pancaindera mereka..semoga mereka ditempatkan di taman syurga mu kelak!

Tuhan!
anugerahkan lah kebahagiaan dan jauhilah ke tidak elokkan buat seluruh sahabat ku, yang sentiasa menemani lopak-lopak kehidupan ku.. yang mencantumkan jiwa ku yang kosong ini.. semoga mereka sentiasa dalam jagaan mu Tuhan..

TUhan!
syukur atas nikmat Iman dan ISlam dari-Mu, buat kami! semoga kami tidak pernah tersasar dari laluan kami Tuhan..
Setiap saat yang Tuhan berikan kepada kami.. akan kami tebarkan lagi saat itu menjadi minit yang berguna isi bumi ini Tuhan.. dengan izin-Mu Tuhan..

Alhamdulillah..
selamat hari lahir buat diri ku, aimie amalina azman.. 



Born to Survive by ~ alixinsanity


big smile and big hug for alll my friends!
alhamdulillah, maaf, maaf dan maaf atas ke tidak ada nye mimi di dunia maya. Mungkin mimi mengalami krisis pertambahan umoq kot =p

rindu, rindu dan rindu, tak pernah hilang rasa rindu dengan isi maya ini. rindu sume warga Lily yang sudi datang dan menyemai benihnye di sini!

saya berjanji dengan diri saya supaya menjadi kawan yang terbaik buat kome ye! insyaAllah..

semoga pertambahan umur mimi yang ke-23 ini, menjadikan mimi seorang yang errrrr matang kot! hehe..Mungkin lepas ni penulisan di Kerana Lily pon matang.. errr.. yeke.. tengoklah canne kan..heee =p

huuuu..banyaknye nak taip.. Sebenanye nak taip dari semalam, tapi dah koling-koling dengan cucu tak hengat dunia..hahaha.. langsung tak taw nak taip ape.. makan taiplah hari ini.. =]

dah lame tak ade lessOn kan? kiki..nanti mimi berlessOn lagi dengan kome! sape nak bagi mimi kek! cepaaaaaaaaaaaaaaaaaaattttttt angkat mata!keke..

misss u oll fren! =.<



24 comments:

aimi said...

sudah besar dh dye... =)

big girl dont cry =)

*ade kne mgena kew??? * =D

azrinna said...

Dah besar ye ? Heppy besday!

Si BuDaK KaChAk said...

hapy bezday...

smoga idup lehbih diberkati....

insyaAllah...

Paris Lipton said...

hepy bufday aimie!! yay geng october...sy tggu masa je jd 23...kui3....

Yatie Awang said...

Amin ...untuk doa di atas

semoga mimi sentiasa dibawah lindunganNYa

Selamat Hari Lahir Aimie Amalina Azman

nuyui a.k.a miss YUI said...

slmt hari lhr syg..sama kt..

yui lahir dlm kul 10 pg..

mak yg gtau..hehe..

bobiedanbad said...

selamat hari lahir, teruskan menulis
:)

ShahzCudin said...

semoga diberi keberkatan pada umur yg diberi..

Saiazuan said...

laaa dah besar rupanya hehe dah pandai jalan? hehe kidding :D

kamu dah 23 tahun ni? bgs2... smoga trus ceria blogging :)

diana said...

selamat hari jadi ..
semoga makin kuat dan sihat..
heheheheh

maszull said...

assalamualaikum mimi...

selamat hari lahir yer semoga sentiasa dirahmati oleh Allah selalu...

dah beso rupanya umur anak mama ni tapi orangnya cute n kecik jer kn...:)

windu kat mimi la...:)

erysweetie said...

sanah helwah aimie amalina...

semoga dengan pertambahan umur, semakin meningkat iman, semakin dekat pd Allah... =)

Iffah Afeefah said...

Opahhhhhhh grrr
Salahkan kngh pulak


slamat kmbli

Matang? Atok kompem suke

wahida said...

selamat hari lahir my dear...

semoga dipanjangkan umur, murah rezeki dan diberikan kesihatan yg baik hendaknya...amin...

[sutera kasih] said...

akak dh wish kan d fb hihi

semoga aimie jd anak yg solehah & berguna utk agama bangsa & negara

naim said...

selamat hari lahir..

boleh bernikah dha.. :))

Nadzirah K. said...

selamat hari lahir,seomga panjang umur & dimurahkan rezeki.
Seronok tgk cik lily active semula :)

Jue said...

Happy bday cik amie!muda lg tu 23. Aku 26 pun msh trasa muda hahahahahahahaha gelak x hingat kan

cik najihah said...

hepy bufday my dear kakak

Ezad Skytech said...

selamat hari lahir mimito..hee~

Niena Pengembara Ilahi said...

sanah helwah adikku :)

Lea Isnawi said...

mimie dh tua
dh buleh kawen dh

hihi

KaK LimAh Si SupiR said...

mimi..mimi..mimi..hb utk mimi ^_^

ctk said...

heheheheh...semoga tuhan lebih sayang kamuuu setelah jadi bezO neh :D