Thursday, October 20, 2011

kenapa masih begitu..

Bismillahirrahmanirrahim..




Nature by ~ frayart


Bila Tuhan kata Jangan!
kaki tangan berasak mahu melawan Tuhan..

Bila Tuhan kata ayuhla beramal
bila melawan tuhan, hati makin bebal..

Bila Tuhan bersama tika hati menanggung pilu
hanya memandang Quran bagai angin yang berlalu

Bila Tuhan sentiasa memberi pelangi
selalu mahu menjadi manusia LUPA DIRI

Bila Tuhan hantarkan hujan menemani jiwa yang berduri
Tidak sekelumit pun mahu mencipta diri sebagai Manusia Sejati..

sungguh Tuhan selalu berkata
sungguh Tuhan selalu bersama
sungguh Tuhan selalu menemani pancaindera

tetapi
kenapa masih lagi degil? masih lagi kejam berhati batu? masih lagi keras kerikil di situ?

sedar!
sedar dan sedar!

kamu itu hanya makhluk Tuhan
bukan Tuhan..

tolong! sedarkan hati kamu..kamu dan kamu...dan aku juga,pasti..kerana aku masih manusia yang seperti di atas itu....



16 comments:

delarocha said...

kadangkala manusia seperti saya menjadi lalai.

gagal merasai kehadiran-Nya.

aimi said...

knpe manusia slalu lupe??

knpe aku gak slalu lupa akn itu semua

Bidadari Syurga said...

thanks... untuk pedoman hati akak juga...

p/s: salam sayang dari akak... insyallah... lailahailla anta... subhanainni... kuntumminazzolimin...

fiQ'Ra said...

payah sangat manusia ni nak kekalkan iman ;(

MissCt a.k.a MuqDeq said...

Iman x kuat, mudah jd mcm tu.. Kdg2 bkn saje wat2 lupe tp TERalpa sekejap.. Tp Tuhan xpnh alpa walau sesaat utk melihat kite..

Mudah2an kite akan jd lebih baik.. Amin..

Saiazuan said...

hmm be determine :)

maszull said...

assalamualaikum mimi...manusia ni kekadang lupa dan alpa kn...:)

Peto (nurul izzati) said...

:)

Cikli said...

manusia terlalu taksub dgn otak yg segenggam

fieha said...

kita selalu terleka..

Iffah Afeefah said...

Sebab manusia tak penah sdr

sudah terhantuk br nk tergadah

Iffah Afeefah said...

Sebab manusia tak penah sdr

sudah terhantuk br nk tergadah

Ezad Skytech said...

manusia ni memang terlalu mudah lupa dan lalai...peringatan untuk diri sendiri ni...:)

selamat malam mimito..(^^,)

Addin said...

manusia mudah lupa. ego & bodoh sombong. tu lah tu yang susah . terima kasih memberi peringatna :)

JIJI YU said...

kata seorang ulama'

kalau kamu sendri payah untuk bangunmalam..jangan mimpi hendak menyedarkan umat

pasal qunut tu..hehee..yang pndek yang salu kita dokk baca..yg pnjang...conth imam mekah baca

ctk said...

manusia mudah alpa bila mendapat nikmat tuhan..huhu