Tuesday, October 4, 2011

alangkah bes nya kalau ~

Bismillahirrahmanirrahim..



rabbit babies by ~ brijome



mimi: mama, nanti kite bela arnah nak?
mama: memang la boleh, tapi kang mati, kamu yang nangis, sian jek, dok bela lepaih tu mati..
mimi: alooo, ina dah penah bela dulu mase kat U, okeh jek (padahal dah mati.. huk3.. T__T)
mama: ha.. bape lame hidupnye.. toksah la, kang buat naya je ke binatang..
mimi : (orang tak cite pon dah tawu, yang bobo dulu dah mati..huu) hurmmmm.. yela..


hayooo..tiap kali layari internet, mesti nak cari gambo renaaab-renaaab comei.. kocen comei kee.. Penah bela macam-macam kat U dulu.. tapi sumenye dah "pergi". T__T

opah cakap mimi tak rasi dengan binatang.. dalam erti kate lain, kire tak ngam la.. nanti mesti binatang tu "pergi" .. hurrmm.. tak mo cayE..tapi kekadang bile pikir balik, macam betol... tak de yang lekat sampai sekarang..T__T

Paling lame yang hidup dengan mimi pon, si bobo, renaaaab paling mahal, paling manje, paling gebu yang pernah dibela.. hidup dengan mimi setaon lebih.. Ade gak cakap, jangka hidup umor, renab jenis Lion Head dari Holland ni memang tak idup lame..

hurm.. betol ke, haiwan-haiwan comei ni tak rasi dengan mimi? sedihnye la.. Mampu melihat kecomelan renab dari jauh je.. T_____T


rindu bobo.. T____T

20 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

dlu bela gak tp dah kasi org..

skg byk bela kucing dan hamster..

++ lipas dan cicak..hekhek..

bobiedanbad said...

peliharalah lagi, arnab sangat comel..macam nak gigit2 hehe

ciK LyndaWawa said...

arnab tu kiut bangat sih,,,,

anismelon said...

anis tak suke bela bela nie..leceh..weee

Bro ahmad said...

bagi makan apa arnab tu hihii..asyik peluk manja dia lemas la..huhhh

KaK LimAh Si SupiR said...

jgn bersedey mimi..nt blh bela lg yg laen :P
rindu bobo, xpe..biase laa tu..renab tuu manje kan :)

ismail naim abdullah said...

bela je Dhob.(biawak pdg pasir)umor leh sampai 100..

NasZ said...

sama la kita. tak rasi dgn haiwan2 comey ni. mesti mati. dulu ada tolong jaga ikan kawan dan hamster kawan, kejap je dah mati. haha.

MOHD NASER.com

AzatLazat said...

bela bugs bunny la senang sikit
:P

Kancil 8349 said...

ndak pernah bela arnab lagi....kalau ada pun...anak mesti lontar arnab tu ke dinding

Iffah Afeefah said...

Da ajal die

erm bobo eh tp boboi kn ade hahaha

Bidadari Syurga said...

hurmmm... sayang binatang ya.... selalunya lembut hati... walaupun garang... heeeeeee... arnab akak suka tgk aja.... suka bagi makan... nak bela payah... biasalah duduk rumah takda tanah nie....

bobo... dia boboy yeak....takpa2... nanti ada rezeki bela lagi lain...

Hanie_Dew said...

oohhh..ko suke bela binatang. ek. aku suke tgk je. nak bela tak nak. nanti nak kene bersihkan kandang, nak kene mandi, nak kene beli itu. ini. huh. nak jaga diri sendiri ni pun xlarat. tapi aku respek kat org yg minat ni sebab dia rajin. kan.

apa ko lambat betul ikut arus semasa. ehehehe...juelina lawo rambut pendek kan.kan.

Hanie_Dew said...

ops tinggal lak. ko suke arnab nape aku tgk katak yg ade kat dalam blog ni. konpius.

syahirooAhmad said...

ly, bela ikan la. senang sikit.

Cik Sara said...

Memang tak ngam mie.. Tengok dari jauh je lah.. Betol juga cakap mama kamu tu.. Buat naya binatang je.. Heee..

Tak pun, ace cuba bela binatang lain plak.. Burung ke.. kura-kura ke.. Tak pun ikan.. Tengok mana yang ngam..heee

[sutera kasih] said...

comelkan arnab..tp sensitif..kena pndai jaga huhu

msredcheesecake said...

pets ni kalu kita dah sayg memang sedih kalu dia pegi...

msred dulu bela syrian hamster... bersama selama 2 thn...

NA said...

Cian Mimito. Arnab, kucing, hamster memang comel.

Pandang dari jauh je binatang ni. Nak bela memanglah takleh.

-wina1979-

JIJI YU said...

renabb ak dah lari dari rumah dah