Saturday, October 1, 2011

lessOn 87

Bismillahirrahmanirrahim..





murning buddiesss!

selamat berhujung minggu! heeee.. Kalo mimi ari-ari adalah ujung minggu.. haha. Almaklum la, orang banyak ternak anggur ni, buat sementara ni lah..nila rutinnye.. heeee..

Sebelom melalot, jom tengok lessOn ari niii :







weeeee..
so ari ni, mimi nak mengajak, anak-anak Malaysia hari ini, untuk mengimarahkan kembali Al-Quran, yakni, HATI ISLAM itu sendiri!

Itulah harta terbesar yang paling besar ditinggalkan kepada kita, agar kita menjalani kehidupan dengan lebih aman, peaceeee no warrr, suke hati, gumbira dan sekuTu dengannya...

kalu bukan kita, manusia yang berakal dan berilmu, siapa lagi kan? sedangkan para malaikat, tumbuhan, haiwanan pun bertasbih kepada-Nya, apetah lagi kite, yabg cukup segala-Nya, lagiiiii lagiiiiii double triple harusssssss menjadikan Al-Quran, halwa mulut kite eh!

Mimi pon, takdelah baik mana, selalu gak terpesongggg jek sane sini, tapi sebagai kengkawan kepada kome, dikala waktu masih ingat ni, sesuai la makanya nak dihengatkan sesama kite kan!

sikit-sikit, lelame jadi Gunug KinabaLu! =.<

13 comments:

Lea Isnawi said...

betul2..kena selalu membaca al-Quran. satu muka surat sehari pun tak pe kan

maszull said...

salam mimi...bacalah Al-quran selalu utk menambahkan keberkatan n dapat memahami setiap maksudnya...:)

Gen2Merah said...

kdg2 iman saya pun selalu tak menentu.. insya Allah sentiasa perbaiki diri untuk bekalan dunia akhirat..

salam ceria buat Lily...

maszull said...

salam mimi...mama dtg jom tengok n3 ni yer...:)

http://maszull.blogspot.com/2011/10/5-entri-blog-yang-saya-suka-hari-ini.html

KaK LimAh Si SupiR said...

mentang2 dok sabah..gunung kinabalu ye? ekekeke :P

Iffah Afeefah said...

Hurm mekasih aimie

huhu pelik je

pengemis Cinta~ said...

nice mimi.teruja baca.hehe..;)

Bro ahmad said...

ok baik..baca al quran selalu banyak berkatnya

merahitujambu said...

dekat mana alquran pasti tenangkan

sekamar rindu said...

sangat sukaaaaaa entri ni..:)

anismelon said...

sakng anis jarang dah bace..selalu pun bace yasin je..hurmmm

ciK LyndaWawa said...

alhamdullah...=] jum2 ramai2 baca alquran...

SweetLikeWhat said...

rajin baca quran elak dari jadi pelupa..same2 kita praktikkannye.. :)